|
کدخبر: 318782

فروش بلیت/جشنواره فیلم فجر/بلیت سینما

فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر از این تاریخ آغاز می شود

فروش بیلت های جشنواره فجر از ساعت ۱۰ صبح نهم بهمن شروع خواهد شد.

اقتصاد فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر از این تاریخ آغاز می شود

امکان خرید برای هر شماره تلفن همراه، تعداد ۴ قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود؛ بنابراین تماشاگران باید با دقت نظر کافی در زمان خرید، نسبت به انتخاب فیلم، سینما، سالن، روز و سانس نمایش اقدام کنند.

مخاطبین میتوانند از طریق سامانه های فروش بلیت آی‌تیک (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh7.ir) نسبت به خرید بلیت مورد نظر خود اقدام کنند. بدیهی است بلیت‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض ندارند. به منظور سهولت در خرید و امکان خدمات‌دهی مطلوب به تماشاگران ، مرکز تماس سکوهای فروش بلیت روزانه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ پاسخ‌گوی تماس‌های کاربران خواهند بود.

از سال ۱۳۹۳ بخش ملی و بین الملل از هم جدا شد و مانند دو جشنواره مجزا برگزار شدند که اتفاقا به لحاظ برنامه ریزی و سینمایی عمل درستی بود و نتیجه آن هم مشخص بود اما با آمدن دولت رئیسی دوباره این دو جشنواره در هم ادغام شد و یک سال که اصلا بخش بین املل حذف شد (به دلیل کرونا)  و سالهای بعد هم در واقع فقط اسم آن وجود دارد و خبری از اتفاقی در بخش بین الملل نیست.

امسال تنها نکته گفته شده در مورد بخش بین الملل این است که محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در نشست مطبوعاتی روز ۲۳ دی ماه اعلام کرد: «میزان استقبال تولیدکنندگان خارجی بسیار بالا بود. در جشنواره فجر آثار ثبت شده فیلم کوتاه در بخش بین الملل به ۱۳۱ اثر رسید. ۶۳۰ فیلم در جشنواره در بخش بین‌الملل داریم. در این دوره کارها و اشخاص برجسته حضور دارند.»

هیچ جشنواره‌ای در جهان وجود ندارد که بتواند ۶۳۰ فیلم را نمایش بدهد اگر فقط برای یکبار روزی ۱۰ فیلم هم نمایش دهند باز ۶۳ روز طول خواهد کشید.

جشنواره فیلم فجر

پس اطلاعاتی که به وزیر ارشاد داده‌اند این است که ۶۳۰ فیلم خواستار حضور در جشنواره شده‌اند که متاسفانه وزیر ارشاد به دلیل نا آگاهی از این قضیه تمامی آنها را به عنوان فیلم‌های حاضر در جشنواره اعلام کرده‌اند!

البته رئیس سازمان سینمایی هم قبل از آن در ششمین همایش سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۱۰ دی ماه خبر از رکورد شکنی داد و اعلام کرد: «در حوزه بین المللی بر خلاف تحریم هایی که صورت گرفته است ۶۲۱ اثر در این بخش به ثبت رسیده است. با توجه به این آمار رکورد حوزه بین‌المللی در جشنواره فیلم فجر شکسته شد.» (رئیس سازمان سینمایی حرف از ۶۲۱ اثر می‌زند و وزیر ارشاد ۶۳۰ فیلم!)

به سایت رسمی جشنواره بین المللی فیلم فجر چهل و دوم هم که نگاه کنید به غیر از اخبار و یا مصاحبه با فیلمسازان داخلی هیچ خبر دیگری از بخش بین الملل نیست. تنها خبر موجود درباره بخش بین الملل یک فراخوان برای ثبت نام در کارگاه‌ها و نشست های تخصصی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که در ان هم فقط اشاره به تاریخ برگزاری آنها از ۱۷ تا ۲۱ بهمن شده است  با حضور اساتید بین المللی!  بدون اعلام دقیق موضوع کارگاه‌ها و یا نشست تخصصی و اسم اساتید یا افراد حاضر در ان!

واقعا مرزهای بین المللی را جشنواره چهل و دوم جابجا کرده است! البته سال گذشته هم همین بود یک تعدادی مهمان آمدند و رفتند و بدون اعلام اسمی و یا فیلم‌های حاضر در جشنواره و بدون اعلام ساعت نمایش انها در جشنواره و برنامه سینماهای نمایش دهنده آن و ... فقط یه جلسه مطبوعاتی برای ۳ یا ۴ فیلمساز برگزار کردند و تمام.

پرسش این است که جشنواره بین المللی که هیچ خبری از بخش بین الملل آن نیست و  ۹ روز مانده به جشنواره اصلا نمی دانیم چه فیلم‌هایی در ان بخش حضور دارد و یا چه فیلمسازنی قرار است بیایند و یا فیلمشان را بر روی پرده ببینیم چگونه جشنواره بین المللی است؟

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها