|
کدخبر: 317585 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز

جشنواره بازی های رایانه ای فجر / نامزدهای دریافت جایزه اعلام شدند

کاندیداهای دریافت جایزه نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دبیر جشنواره مشخص شدند.

اقتصاد جشنواره بازی های رایانه ای فجر / نامزدهای دریافت جایزه اعلام شدند

نامزدهای دریافت جایزه نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر با حضور محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دبیر جشنواره طی یک نشست خبری در محل ساختمان بنیاد ملی معرفی شدند.

حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حاشیه این نشست گفت: ما در بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای، برگزاری جشنواره فجر را از تابستان و مردادماه آغاز کردیم و دبیرخانه از شهریور فراخوان مرتبط با منتشر کرد. این رویداد می تواند تاثیر به سزایی در صنعت بازی سازی داشته باشد و از روز نخست نیز چنین هدف و تحول مثبتی را درنظر داشتیم. متاسفانه از سال ۹۷ و به مدت چهار سال موفق به برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای فجر نشدیم.

او ادامه داد: ما در این دوره، بخش سرمایه گذاری جشنواره را اضافه کردیم؛ درواقع شاهد اولین رویداد سرمایه گذاری حوزه بازی های رایانه ای هستیم. ما قصد داریم از این طریق رونق خوبی به بخش تولید داده شود و البته که برنامه های خوبی نیز برای بحث سرمایه گذاری پیش بینی شده است. صندوق هایی برای این منظور تعیین شده که اتفاق بسیار خوب و بی سابقه‌ای به شمار می رود.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: تندیس اصلی نهمین جشنواره بازی های رایانه ای، غزال یا آهوی زرین نام دارد که به نفرات برتر اهدا خواهد شد. بازیسازان از ۱۹ استان در این رویداد شرکت کردند که سهم استان تهران بیش از سایر استان ها است. جوایز این دوره نسبت به دوره های گذشته وضعیت مطلوب تری دارد و برای بهترین بازی سال ۱۵۰ میلیون تومان درنظر گرفتیم.

حاجی هاشمی اضافه کرد: در بخش اصلی یا همان آهوی زرین، ۲۱۶ اثر ثبت نام کردند. در مراسم اختتامیه بهترین بازی هر بخش و بهترین بازی سال معرفی خواهد شد. این مراسم روز شنبه مورخ ۲۳ دی ماه برگزار می شود و برترین ها شناخته خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: بازیسازان از ۱۹ استان  کشور در این رویداد شرکت کردند که سهم آثار استان تهران بیش از سایر استان ها است. جوایز این دوره نسبت به دوره های گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد و برای بهترین بازی سال ۱۵۰ میلیون، برای دستاوردها ۳۰ میلیون، سبک ها ۲۰ میلیون و ویژه نیز ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفتیم.

ادامه داد: چهارده داور مسئولیت قضاوت در این جشنواره را عهده دار هستند و به ارزیابی و بررسی آثار می پردازند. در بخش دستاوردها و سبک ها، نامزدهای هر بخش را معرفی کنیم.

فهرست-جوایز

حاجی هاشمی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه بهترین بازی هر بخش و بهترین بازی سال معرفی خواهد شد. این مراسم روز شنبه مورخ ۲۳ دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود و برترین ها شناخته خواهند شد. آقای اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان در مراسم اختتامیه حضور پیدا می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها