|
کدخبر: 318582

زمین خواری/ویلاسازی/گردشگری

پشت پرده سو استفاده دلالان گردشگری/زمین خواری با غفلت دستگاه های متولی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در گذشته، اراضی برای ایجاد طرح‌های گردشگری به متقاضیان واگذار شد، اما عدم توجه دستگاه‌های مسئول باعث شد که افراد از این وضعیت سوءاستفاده کنند و در اراضی ویلاسازی دست داشته باشند.

اقتصاد پشت پرده سو استفاده دلالان گردشگری/زمین خواری با غفلت دستگاه های متولی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تاکید کرد که همه دستگاه‌های اجرایی، به ویژه مسئولان منابع طبیعی، باید به حقوق عمومی مردم حساس باشند.

سیدعلی احمدزاده با تاکید بر اینکه به نسبت به واگذاری اراضی برای ایجاد طرح‌های گردشگری حساس هستیم و باید به یقین برسیم که زمین‌خواری پشت این موارد نیست، عنوان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده از منابع طبیعی بازدید میدانی حوزه‌های اقتصادی و عمرانی از طرح‌ها و پروژه‌های لازم است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در گذشته اراضی برای ایجاد طرح های گردشگری به متقاضی واگذار شد اما غفلت دستگاه های متولی موجب شد که افراد از این وضعیت سوءاستفاده کرده و در اراضی واگذاری ویلاسازی داشته باشند.

او تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار گذشته دستگاه ها طرح ها را به طور میدانی و به خوبی بازدید کرده و در جلسه آینده شورای برنامه ریزی گزارش ارائه دهند.

احمدزاده عنوان کرد: اجرای طرح های گردشگری خوب است اما نباید چوب حراج به سرمایه های استان بزنیم و باید حساسیت در واگذاری حاشیه رودخانه‌ها و سدها برای احداث طرح های پرورش ماهی باشد.

او با اشاره به اینکه در اطراف سد کوثر و رودخانه مارون می توان طرح های پرورش ماهی احداث کرد گفت: افراد بی‌کار و جویای کار در استان وجود دارد و بنابراین حاشیه رودخانه ها و سدها برای اشتغال فرزندان استان به متقاضیان واقعی واگذار شود.

احمدزاده با اشاره به بحران خیز بودن استان گفت: سال گذشته در حوزه بحران موردی به تصویب رسید و به همه شهرستان ها اعلام کردیم مراکزی برای مواقع بحران آماده و گزارش آنچه که انجام شده را به دبیرخانه ارسال کنند اما تاکنون چنین موردی به ما گزارش نشده است.

او در ادامه سخنان خود در خصوص پرداخت اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند الف تبصره ۱۸ گفت: میانگین پرداختی اعتبارات تبصره ۱۶ بانک های استان ۴۸ درصد اعلام شده است و در جلسات بعدی آمار دقیق تری از وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ارائه شود.

احمدزاده بیان کرد: بانک ها به تنهایی در پایین بودن پرداختی تسهیلات تبصره ۱۶ مقصر نیستند بلکه در مواردی پرونده فرد متقاضی دارای اشکالاتی است که آماری به تفکیک از اینکه چه میزان از پرونده ها به دلیل مشکلات متقاضی در بانک مانده ارائه شود.

او با اشاره به ناترازی منابع و مصارف بانک ها گفت: پرداختی برخی از بانک ها تا ۱۲۰ درصد بوده و حتی در این زمینه از شعب مرکزی در تهران تذکر گرفتند.

احمدزاده عنوان کرد: اگر آمار پرداختی بانک ها واقعی شود ممکن است پرداختی آنها از بانک های استان های بزرگ بیشتر باشد اما چون آمار عملکرد بانک ها حقیقی نیست نمی توانیم در مورد عملکرد مدیران بانکی تصمیم گیری کنیم.

او ابراز کرد: از حوزه اقتصادی استانداری می خواهیم در نشست بعدی شورای برنامه ریزی میزان دقیق عملکرد بانک ها در زمینه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را ارائه کنند تا در جلسات تخصصی مشکلات با بانک ها واکاوی شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: پنج طرح بزرگ استان برای تکمیل نیازمند اعتبارات تبصره ۱۸ هستند که نباید استخوان لای زخم باشیم و به طرح هایی که با راه اندازی آنها چند نفر مشغول به کار شده و تولیدی ایجاد می‌شود اعتبارات تبصره ۱۸ پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه تا چند سال آینده پنج هزار و ۵۵۰ نفر نیرو از بدنه دستگاه ها خارج و بازنشسته می شوند، گفت: استان دارای هفت هزار و ۲۹۰ پست خالی است.

جهانگیر شاهینی افزود: سهمیه استخدامی دولت به چند وزارتخانه ها اعلام شده که اطلاع رسانی در این زمینه انجام می شود.

او با اشاره به ۸۰۰ پروژه نیمه تمام استان گفت: این پروژه ها طی چهار سال آینده باید به اتمام برسند که برای سال آینده ۲۰۰پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که باید به سرانجام برسند.»

منبع: بویرنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها