|
کدخبر: 318517

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

سقوط بورس ادامه دار شد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با ریزش بیش از ۱۳ هزار واحد به سطح ۲,۱۵۳,۲۰۳ واحد رسید. این کاهش نشانگر افت قابل توجهی در ارزش کلی بازار بورس در آن روز است.

اقتصاد سقوط بورس ادامه دار شد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در روز اول بهمن ماه، بازار سرمایه ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۷ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند تاپیکو، شستا، شتران، خودرو، وغدیر، شبهرن و ذوب تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۱۰۰۳۰ واحدی به ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۷۸۸,۴۴۳.۴۷۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۱,۰۳۶.۱۰۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۰۹۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، آریا، فصبا، وسپهر، انتخاب، هرمز و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱ بهمن ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، از آغاز بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه برنامه هفتم در این کمیسون خبر داد.

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی: هر چه در بازار سرمایه ابزارهای مالی متنوع‌تر و متناسب با سلیقه مخاطب از لحاظ ریسک پذیری و یا ریسک‌گریزی و توقع آنها از سودآوری باشد، به طور حتم به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ارائه درصدی از فساد کشف‌شده به افشاگر از جمله روش‌هایی است که سوت‌زنان را مورد حمایت قرار خواهد داد که در قانون حمایت از گزارشگران فساد، این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

عضو سابق شورای عالی بورس: صندوق بازنشستگی تکمیلی در دنیا طرفداران زیادی دارد، چرا که کارکردهای این صندوق‌ها به نفع شاغلان و شرکت‌ها خواهد بود.

 آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا نیمه دی ماه، ۴۴ ناشر پذیره‌نویسی الکترونیکی حق تقدم را برای صاحبان سهام خود از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه عملیاتی کرده‌اند.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری «رایگان» است

تمامی خدمات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

 حمایت ویژه مجلس از بازار سرمایه و سهامداران در لایحه بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازار سرمایه و همچنین منافع سهامداران به صورت ویژه تاکید شده است.

مزیت تامین مالی ناشران از طریق انتشار انواع اوراق

علیرضا توکلی کاشی، کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با «مزیت تامین مالی ناشران از طریق انتشار انواع اوراق» نوشت: بازار سرمایه از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین مالی شرکت‌ها برخوردار است، چنانچه ناشران شرایط مالی مطلوبی از نظر حجم سرمایه، میزان بدهی و رشد فروش داشته باشند، به راحتی می‌توانند تمامی نیازهای مالی خود را از طریق بازار بدهی تامین کنند.

  • نادر ارسالی در

    ضرر کلان به حقیقی های بورس فرار آغاز شده

  • سعید ارسالی در

    بگویید خودمان سقوط بورس را ادامه دار کرد یم،پول مردم را گروگان گرفتید،خداوند ظالم را تنبیه خواهد کرد ،شک نکنید،صبر برایما ن نگذاشتید،

  • ناشناس ارسالی در

    بازار سرمایه شده تامین مالی برای غارتگرا ن

  • امیر آشفته ارسالی در

    نه این که تا الان بورس مثبت بود حالا اشکال ندارد دو روز هم منفی باشد هیچ مشکلی ندارد. چهار سال تمام مسئولان فقط وعده وعده الکی دادند. حال هم که همه چیز به انتخابات موکل خواهد شد. ولی مطمئن هستم شما هم اعتقاد دارید هیچ چیزی درست نخواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها