|
کدخبر: 318138

بازار خودرو / نرخ خودرو / نرخ ارز

شوک ۵ ریشتری به بازار خودرو / قیمت ها نجومی شد!

خبر ارائه طرح فروش خودروها با تخفیف ۵ درصد قیمت بازار، باعث وارد شدن شوک به قیمت خودروهای داخلی شده و ما شاهد رشد قیمت‌های بین ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومانی هستیم.

اقتصاد شوک ۵ ریشتری به بازار خودرو / قیمت ها نجومی شد!

پس از دو هفته از اعلام طرح فروش خودرو با تخفیف ۵ درصد قیمت بازار، هنوز این طرح به مرحله تصویب نرسیده است. در این مدت، خودروسازان با اطلاعیه‌هایی توضیحاتی درباره این موضوع ارائه داده‌اند. اما تاثیر این طرح تنها منفی بوده و بازار خرید و فروش خودرو شاهد افزایش شوک قیمت در خودروهای داخلی و مونتاژی شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که در یک ماه گذشته، خرید و فروش در بازار به سکونت رسیده بود و قیمت‌ها تغییرات چندانی نداشته‌اند.

فروشندگان خودرو معتقدند مقصر اصلی این افزایش قیمت ها وزارت صمت و البته خودروسازان هستند چرا که با اعلام این خبر و کاهش صدور فاکتور التهابات را در بازار ایجاد کرده و در نهایت می خواهند نفع اصلی افزایش قیمتها را از آن خود کنند. درحال حاضر بررسی بازار نشان می دهد خودروهای داخلی افزایش ۳۰ تا۸۰ میلیون تومانی را تجربه کرده اند چرا که کوئیک ۳۴۶ میلیون تومانی امروز با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان نیز به فروش نمی رسد و فروشندگان منتظرند تا بازار شاهد افزایش قیمت بیشتری باشد و خریداران در انتظار فروکش کردن قیمت ها هستند.

همچنین دنا اتوماتیک از ۸۱۰ میلیون تومان به ۹۳۰ میلیون تومان رسیده است پژو پارس نیز با رشد ۶۰ میلیون تومانی قیمت ۵۹۰ میلیون تومانی را ثبت کرده است. البته باید این نکته را توجه کرد که به بازار شب عید خودرو نزدیک می شویم و لازم است مسئولان برای جبران اشتباه خود و کنترل بازار در آستانه بازار شب عید اقدامات لازم را انجام دهند.

قیمت-خودرو

قیمت گذاری خودرو توسط دولت

قیمت گذاری خودرو توسط دولت یکی از سیاست‌هایی است که در برخی کشورها برای کنترل بازار خودروها اتخاذ می‌شود. در این سیاست، دولت نقش تعیین قیمت خودروها را بر عهده می‌گیرد و قیمت هر مدل خودرو را تعیین می‌کند. این قیمت‌گذاری می‌تواند شامل مواردی مانند تعیین حداکثر قیمت فروش، تعیین محدودیت‌هایی برای افزایش قیمت و یا تعیین تسهیلات و تخفیفات خاص برای خریداران باشد. هدف اصلی این سیاست، کنترل قیمت‌ها، تنظیم بازار و فراهم کردن شرایط مناسب برای خریداران است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها