|
کدخبر: 317926

قیمت گاز / گاز مایع

خبر مهم درباره قیمت گاز / متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند

رئیس بخش بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که افرادی که در سامانه سدف ثبت‌نام نموده‌اند، گاز مایع را با قیمت یارانه‌یی دریافت می‌کنند.

اقتصاد خبر مهم درباره قیمت گاز / متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند

محسن شاهرخی در رابطه با تصمیمات جدیدی که در زمینه توزیع ازطریق سامانه سدف گرفته شده، توضیح داد: تمام درخواست‌کنندگان ملزم به ثبت نام در سامانه سدف هستند تا بتوانند گاز مایع را دریافت نمایند. او تأکید کرد که برای بهره‌مندی از گاز مایع با قیمت یارانه‌ای یا قیمت غیریارانه‌ای، نام‌نویسی در سامانه سدف ضروری است.

سرپرست مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید حتما در سامانه سدف ثبت نام کرده باشند، اظهار کرد: ممکن است برای این مساله تصمیمات جدیدی اخذ شود که در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تعرفه گذاری گاز مایع

تعرفه‌گذاری گاز مایع می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند سیاست‌های دولتی، هزینه‌های تولید و توزیع، تقاضا و عرضه در بازار و همچنین سوبسیدهای دولتی تعیین شود. به طور کلی، تعرفه‌ها می‌توانند به صورت یارانه‌ای یا غیریارانه‌ای باشند:

تعرفه‌ی یارانه‌ای: دولت‌ها گاهی اوقات بخشی از هزینه‌های واقعی گاز مایع را پوشش می‌دهند تا قیمت پایین‌تری را برای بخشی از جامعه فراهم کنند. این امر اغلب برای کمک به اقشار کم درآمد انجام می‌شود.

تعرفه‌ی غیریارانه‌ای: در این شیوه، قیمت گاز مایع متأثر از قیمت‌های بازار و هزینه‌های مربوط به تولید، توزیع و مالیات است و دولت یارانه‌ای را برای کاهش قیمت‌ها ارائه نمی‌دهد.

در بسیاری از کشورها، سیستم‌ها و نهادهای نظارتی خاصی وجود دارد که نرخ‌های تعرفه گاز مایع را تنظیم یا تأیید می‌کنند. این می‌تواند شامل تنظیم کنندگان انرژی، وزارتخانه‌های مربوطه یا سایر مقامات دولتی باشد. تعرفه‌ها می‌توانند به صورت ماهانه یا سالانه بررسی و تنظیم شوند تا اطمینان حاصل شود که با شرایط بازار و اهداف سیاستی دولت همگام هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها