|
کدخبر: 317542

شیرخشک/ کدملی / استعلام

دسترسی داروخانه ها به یارانه شیرخشک / شفاف سازی طلب داروخانه

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که امکان دریافت گزارش میزان طلب سهمیه شیرخشک از بیمه سلامت برای داروخانه‌ها در سامانه تیتک فراهم شده است.

اقتصاد دسترسی داروخانه ها به یارانه شیرخشک / شفاف سازی طلب داروخانه

سیدسجاد اسماعیلی اطلاع داد که داروخانه‌ها اکنون قادرند از طریق سامانه تی‌تک، سهمیه شیرخشک را استعلام کرده و تعداد آنها را ثبت کنند. با راه‌اندازی سامانه بیمه سلامت برای ثبت تعداد شیرخشک‌هایی که هر داروخانه فروخته است، داروخانه‌ها می‌توانند یارانه شیرخشک مصرف‌کنندگان را ثبت و ارائه کنند. این امکان به داروخانه‌ها اجازه می‌دهد تعداد شیرخشک‌هایی که برای نوزادان ثبت کرده‌اند را در سامانه تی‌تک استعلام کرده و درخواست تسویه آنها را از سازمان بیمه سلامت دریافت کنند و گزارش‌های مربوطه را تهیه کنند.

وی ادامه داد:‌ فراهم شدن امکان این استعلام، باعث می‌شود میزان طلب داروخانه‌ها از بیمه سلامت و همچنین تعداد شیرخشک‌های ارائه شده به نوزادان در هر داروخانه، شفاف و مشخص شود.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو،‌ تعداد شیرخشک‌های عرضه شده یارانه‌ای در هر ماه به ازای هر نوزاد ۱۰ قوطی است و متقاضیان می‌توانند در هر ماه ۱۰ قوطی مازاد را نیز به صورت آزاد و غیریارانه‌ای دریافت کنند.

تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در داخل کشور

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی اعلام کرد: بر اساس آمارها، سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در داخل کشور مصرف می‌شود، در حالیکه میزان تولید بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ هزار تن است که بسیار بیشتر از مصرف فعلی است.

اقتصاد تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در داخل کشور
 
 

سیاوش سلیمی اعلام کرد که بر اساس آمارها، سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود، در حالیکه میزان تولید بیشتر از این رقم است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید شیرخشک به ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن برسد.

سلیمی درباره آخرین وضعیت صادرات شیرخشک افزود: بنابر آمار تا پایان مهر بیش از ۷۰ هزارتن شیرخشک در کشور صادر شده است که انتظار می رود با تعدیل نرخ پایه گمرکی مابقی دپوی شیرخشک و مازاد تولید صادر شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک متوسط نرخ صادراتی هرکیلو شیرخشک را حدود ۲دلار اعلام کرد و گفت: صادرکنندگان با نرخ ۲.۶ دلار باید ارز به سامانه نیما بازگردانند و با توجه به آنکه کشورهای منطقه از فروردین ریالی خریداری می‌کنند، دولت باید صنایع تبدیلی و بخش کشاورزی را از پیمان سپاری ارزی معاف کند.

او گفت: ۱۰۰ درصد شیرخشک پایه نوزاد و پودر آب پنیر در داخل قابل تامین است و بنابر مذاکرات صورت گرفته قرار است بخشی از شیرخشک نوزاد در داخل تامین شود.

قیمت شیرخشک های مختلف برند ویتالی (Vitalae

براساس اعلام انجمن داروسازان ایران، برند شیرخشک وارداتی که اخیرا در داروخانه‌ها توزیع شده قیمتهای این شرکت مصوب شد.

بانک و بیمه قیمت شیرخشک های مختلف برند ویتالی (Vitalae
 
 

براساس اعلام انجمن داروسازان ایران، برند شیرخشک وارداتی که اخیرا در داروخانه‌ها توزیع شده، ویتالی (Vitalae) قیمت آنها به شرح زیر است:

ویتالی ادونسد ۱ مصرف‌کننده : ۱،۸۸۸،۰۰۰ ریال

ویتالی ادونسد ۲ مصرف‌کننده : ۱،۹۶۰،۰۰۰ ریال

ویتالی ادونسد ۳ مصرف‌کننده : ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال

از این مبلغ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال را دولت به عنوان یارانه از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌کند و مابقی را مراجعه‌کننده باید پرداخت کند. داروخانه‌ها تا زمان آماده‌سازی سامانه بیمه سلامت، با ثبت کد ملی در سامانه تیتک، یارانه شیرخشک را برای مصرف‌کننده در نظر می‌گیرند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها