|
کدخبر: 317373

بیمه سلامت/خدمات درمانی/ حق بیمه

پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت به این افراد / ۱۳ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد که طبق تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، ۵۹ خدمت به افراد توان‌خواه تحت پوشش بیمه سلامت ارائه شده است.

اقتصاد پرداخت ۷۵۰  میلیارد تومان توسط بیمه سلامت به این افراد /  ۱۳ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه

محمد غلام‌نژاد، سرپرست بیمه سلامت استان تهران، اظهار داشت که بیش از ۳۵۰۰ دارو در لیست دارویی کشور وجود دارد که تحت پوشش بیمه قرار دارند. هرچند برخی از داروها که برند خاصی دارند یا مکمل هستند، براساس لیست دارویی کشور تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

او بیان کرد: اتباع خارجی نیز مانند مردم کشورمان، هر خدمت بیمه ای را دریافت خواهند کرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد..

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد: الان ۱۳۰۰۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد حدود ۱۱۰۰۰ نفر آسیب پذیر بوده و حق بیمه آن ها توسط کمیساریای عالی پناهندگان و اداره امور اتباع به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و دو هزار نفر نیز خودشان حق بیمه سلامت را می پردازند.

غلام نژاد اضافه کرد: اتباع خارجی با پرداخت حق بیمه همانند مردم کشورمان از خدمات مختلف بیمه بهره مند خواهند بود.

مدیر کل سلامت بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و هیچ مشکلی در این خصوص دیده نشده است.

غلام نژاد افزود: بر طبق امضای تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، ۳۵۰۰۰ نفر از معلولانی که اختلالات شنوایی، حرکتی، گفتاری و مشکلات ارتوپدی دارند نشان دار شده و ۵۹ خدمتشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او گفت: تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان تهران نشان دار شده اند و بسته خدمتی برای این بیماران توسط وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است. سازمان بیمه سلامت استان تهران، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد برای بیماران خاص و صعب العلاج در تهران داشته است.

پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت به بیماران خاص

علی محمد جعفرپور، رئیس بیمه سلامت در فارس، اجرای دستورات رهبری را وظیفه‌ای مهم دانست و از توسعه پوشش حمایتی برای بیماران با شرایط پزشکی خاص و دشوار خبر داد.

جعفرپور از توسعه پوشش بیمه‌ای اطلاع داد و با ارائه آمار، اظهار داشت که بیش از ۷۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سیستم بیمه سلامت استان فارس به طور فعال شناسایی و تأیید شده‌اند و اکنون از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نوع بیماری در این سیستم ثبت شده و مشمول دریافت پوشش‌های حمایتی هستند، گفت: در استان فارس مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاج پذیرش شده در سیستم پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به تفکیک نوع بیماران خاص گفت: جمعیت بیماران خاص معتبر ثبت شده در سامانه بیش از ۷۵۰۰ نفر است که به ترتیب بیماران ام اس، همودیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه و هموفیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفرپور، میزان پرداختی به مؤسسات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص و صعب العلاج را معادل ۴۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی تلاش بیمه سلامت بر مبنای کاهش زمان پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه ها استوار است و در تلاش هستیم تا باقیمانده مبالغ در اسرع وقت پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار کرد: سقف پرداختی برای هر بیمار خاص و صعب العلاج در سال جاری معادل ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای گفتمان‌سازی در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه خبر داد و گفت: برای بهبود شرایط نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پزشکان و بیماران هستیم.

جعفرپور بیان کرد: در ایران به‌طور متوسط در هر نسخه ۴ قلم دارو توسط پزشکان تجویز می‌شود در حالی که سرانه جهانی در حدود یک و شش دهم است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها