|
کدخبر: 317533

اشتغال / تولیدی و صنعتی / تسهیلات کم بهره

پنج واحد تولیدی راکد در استان اردبیل است / اشتغال ۱۳هزار نفر در شهرک ها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۵ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان راکد و غیرفعال است که برای بازگشت آنها به چرخه تولید اقدامات لازم در پرداخت تسهیلات کم‌بهره انجام می‌شود.

اقتصاد پنج واحد تولیدی راکد در استان اردبیل است / اشتغال ۱۳هزار نفر در شهرک ها

هاشم علایی  اظهار کرد: ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه با اشتغال ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و درصدد هستیم با توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی این میزان اشتغال در سال‌های آینده ۲ برابر افزایش یابد.

وی توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: هم در واگذاری زمین و هم در ارائه سایر خدمات، تخفیف ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده و در سال‌های اخیر هم بیش از یک‌ هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به انجام رسیده است.

پنج راکد تولیدی راکد استان اردبیل به چرخه فعالیت بازگشت

علایی همچنین از راه‌اندازی پنج واحد تولیدی راکد در استان خبر داد و ادامه داد: امسال ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان در دستور کار احیا قرار گرفته که تاکنون پنج مورد آن به چرخه تولید مجدد بازگشته است.

وی با اشاره به صدور ۱۰ فقره پروانه تاسیس شهرک‌های صنعتی غیردولتی با مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار در استان گفت: تامین برق برای ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۱۰۹ مگاوات ، تامین آب برای ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۲۳۸ لیتر بر ثانیه ، تامین گاز و تلفن برای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و اتصال ۶ شهرک صنعتی استان به فیبر نوری از جمله اقداماتی است که در این شهرک انجام شده است.

علایی افزود: اتصال چهار شهرک صنعتی استان (شهرک صنعتی یک و ۲ اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد) در قالب ۲۵۰ واحد صنعتی به سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب از دیگر اقدامات شهرک صنعتی در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از مکان‌یابی و احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان گرمی خبر داد و تصریح کرد: برای احداث این شهرک چند منطقه پیشنهاد و مکان‌یابی شده که در صورت داشتن شرایط مناسب، شهرک صنعتی جدید در یکی از این منطقه اجرا و عملیاتی خواهد شد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است

شهرک صنعتی اردبیل یکی از شهرک‌های صنعتی کشور ایران است. این شهرک صنعتی در استان اردبیل واقع شده و به عنوان یکی از مراکز صنعتی و تولیدی این استان شناخته می‌شود. اردبیل یکی از شهرهای مهم و تاریخی ایران است و وجود شهرک صنعتی در آن نشان از توسعه صنعت و تولید در این منطقه دارد.

شهرک صنعتی اردبیل در برگیرنده واحدهای صنعتی مختلف است که در زمینه‌های مختلفی مانند صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع چوب و مبلمان و صنایع ساختمانی فعالیت می‌کنند. این شهرک صنعتی با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و ارائه خدمات حمایتی به واحدهای تولیدی، به توسعه صنعت و اشتغالزایی در اردبیل کمک می‌کند.

همچنین، شهرک صنعتی اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ارتباطات خوب با شبکه‌های حمل و نقل، از لحاظ ورود و خروج محصولات تولیدی به بازارهای مختلف نیز مزیت دارد

شهرک صنعتی اردبیل در ایران به عنوان یکی از مراکز صنعتی و تولیدی در استان اردبیل شناخته می‌شود. این شهرک صنعتی بر روی یک مساحت بزرگ واقع شده و برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در آن عبارتند از:

1. واحدهای صنایع غذایی: شامل کارخانجات تولید لبنیات، کارخانجات تولید آبمیوه و نوشابه، کارخانجات تولید محصولات غذایی و فرآوری مواد غذایی می‌شود.

2. واحدهای صنایع فلزی: شامل کارخانجات تولید محصولات فولادی، کارخانجات تولید قطعات خودرو، کارخانجات تولید لوازم خانگی و کارخانجات تولید محصولات فلزی صنعتی است.

3. واحدهای صنایع نساجی و پوشاک: شامل کارخانجات تولید پوشاک، کارخانجات تولید البسه و کارخانجات تولید محصولات نساجی می‌شود.

4. واحدهای صنایع چوب و مبلمان: شامل کارخانجات تولید محصولات چوبی، کارخانجات تولید مبلمان و کارخانجات تولید پارکت و کفپوش است.

5. واحدهای صنایع ساختمانی: شامل کارخانجات تولید مصالح ساختمانی، کارخانجات تولید تجهیزات ساختمانی و کارخانجات تولید مواد عایق است.

شهرک صنعتی اردبیل با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و ارائه خدمات حمایتی به واحدهای تولیدی، به توسعه صنعت و اشتغالزایی در این منطقه کمک می‌کند. همچنین، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و ارتباطات خوب با شبکه‌های حمل و نقل، شهرک صنعتی اردبیل از لحاظ ورود و خروج محصولات تولیدی به بازارهای مختلف نیز مزیت دارد.

Main Avatar

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها