|
کدخبر: 317452

اعتراض کشاورزان / معافیت مالیاتی / یارانه کشاورزان

حذف یارانه این کشاورزان دردسرساز شد

سیاست آلمان برای حذف یارانه بخش کشاورزی درگیری جدیدی بین کشاورزان و دولت ایجاد کرد.

اقتصاد حذف یارانه این کشاورزان دردسرساز شد

رویترز اعلام کرده «حذف یارانه کشاورزی» و «معافیت مالیاتی سوخت دیزل» که از سوی دولت فدرال آلمان اعمال شده مورد اعتراض کشاورزان این کشور است.

کشاورزان آلمانی در اعتراض به این سیاست قرار است با تراکتورهای خود به خیابان‌ها بیایند آنها این اقدام دولت را به ضرر امنیت غذایی می‌دانند.

روز گذشته کشاورزان خشمگین جلوی مانع سوار شدن روبرت هابک وزیر امور اقتصادی آلمان به کشتی شدند. وی از سفر تعطیلات پایان هفته بر می‌گشت.

 بر اساس این گزارش، آنها قرار است با تراکتور‌های خود به خیابان های شهرها بیایند و به سیاست های دولت اعتراض کنند.

یواخیم روکوید، رئیس انجمن کشاورزان، به روزنامه «بیلد» گفت: «انتظار دارم ده‌ها هزار تراکتور در شهرهای سراسر آلمان بیایند.»

به گفته کشاورزان، حذف معافیت مالیاتی سوخت دیزل سالانه هزینه‌ای معادل یک میلیارد یورو به کشاورزان خسارت خواهد زد.

کشاورزان معتقدند که دولت از این طریق می خواهد منابع مالی برای خرید جنگ‌افزار تامین کند.طبق نظرخواهی 83 درصد مردم نسبت به این طرح دولت آلمان خوش بین نیستند.

یارانه کشاورزان در ایران

یارانه کشاورزی (که حمایت یا مشوق کشاورزی نیز نامیده می‌شود) یک یارانه دولتی است که به کشاورزها، سازمان‌های کشاورزی و مزارع به منظور تکمیل درآمد آنها، مدیریت عرضه کالاهای کشاورزی و تأثیر آن بر هزینه و عرضهٔ این کالاها پرداخت می‌شود.

نمونه‌هایی از کالاهایی که شامل این گونه حمایت می‌شوند عبارتند از: گندم، غلات خوراک (غلاتی که به عنوان علوفه استفاده می‌شود، مانند ذرت یا ذرت، سورگوم، جو و جو)، پنبه، شیر، برنج، بادام زمینی، شکر، تنباکو، دانه‌های روغنی مانند سویا و فرآورده‌های گوشتی مانند گوشت‌های گاو، خوک و بره و گوسفند.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد نشان داد که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ سالانه ۵۴۰ میلیارد دلار یارانه جهانی به کشاورزان داده می‌شود. این مطالعه نشان داد که این یارانه‌ها از راه‌های مختلفی زیان‌بار هستند. در کشورهای ثروتمند، یارانه‌ها با ترویج مصرف بیش از حد گوشت به سلامت فرد و جامعه آسیب می‌رسانند.

در کشورهای توسعه نیافته یارانه‌ها مصرف بیش از حد مواد اولیه کم تغذیه را تشویق می‌کنند. یارانه همچنین با تشویق جنگل‌زدایی به بحران آب‌و هوا کمک می‌کند و همچنین باعث نابرابری می‌شود زیرا کشاورزان خرده مالک که بسیاری از آنها زن هستند، کنار گذاشته شده‌اند. به گفته آخیم اشتاینر، رئیس UNDP، تغییر مسیر یارانه‌ها با ایجاد زمینه بازی برابر با شرکت‌های کشاورزی در مقیاس بزرگ، معیشت ۵۰۰ میلیون کشاورز خرده مالک را در سراسر جهان تقویت می‌کند.[۲] در گزارش جداگانه‌ای توسط مؤسسه منابع جهانی در اوت ۲۰۲۱، آمده‌است که بدون اصلاح، یارانه‌های مزرعه «گستره وسیعی از زمین‌های سالم را بی‌استفاده می‌کند»

 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها