|
کدخبر: 317433

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | نهنگ اتریوم

خرید میلیون ها اتریوم توسط نهنگ مرموز / پشت پرده این خرید انتحاری چیست؟

در ۵ ژانویه، یک نهنگ ۴۸ میلیون دلار برای خرید ۲۱۱۹۲ اتریوم، با قیمت متوسط ۲۲۶۵ دلار برای هر کوین، هزینه کرد.

اقتصاد خرید میلیون ها اتریوم توسط نهنگ مرموز / پشت پرده این خرید انتحاری چیست؟

 اتریوم یک سیستم آزاد و عمومی بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است که دارای مرورگر،‌ زبان برنامه‌نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود است. این ارز هیچ کنترل کننده‌ی واحد و مرکزی ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به صورت داوطلبانه در گوشه و کنار دنیا آن ‌را کنترل می‌کنند. این کاربران نود یا گره نام دارند و امنیت شبکه نیز به عهده‌ی آن‌ها است.

در این ارز خبری از ثبت داده‌ها بر روی یک سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست. تمامی اطلاعات موجود در شبکه به طور کامل میان نود‌ها توزیع شده است و هر گره یک کپی از تمامی داده‌های بلاکچین در اختیار دارد.

اتر که به اختصار ETH نامیده می‌شود؛ رمزارزی است که برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌ها در شبکه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اتر سوخت شبکه‌ محسوب می‌شود. از این رمزارز به منظور ایجاد انگیزه برای نود ها استفاده می‌شود تا همچنان به‌صورت داوطلبانه تراکنش‌ها را تایید کرده،‌ بلاک ایجاد کنند و امنیت شبکه را حفظ کنند.

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌های اتریوم (ETH) در انتظار افزایش احتمالی قیمت، خریدهای قابل توجهی انجام می‌دهند.

بر این اساس، در ۵ ژانویه، یک نهنگ ۴۸ میلیون دلار برای خرید ۲۱۱۹۲ اتریوم، با قیمت متوسط ۲۲۶۵ دلار برای هر کوین، هزینه کرد.

این نهنگ که از ژانویه گذشته خرید خود را آغاز کرده است، نزدیک به ۸۰ هزار ETH با قیمت متوسط ۱۷۹۰ دلار به دست آورده است. عمده این خریدها از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) و بایننس بوده است.

این خریدها با گرفتن وام‌هایی از پروتکل‌های دیفای آوه (Aave) و لیکوئیدیتی (Liquidity) ممکن ‌شده که حاکی از حدس و گمان صعودی در مورد افزایش قیمت ETH در آینده است. در همین حال، سرمایه‌گذاری این نهنگ، سود قابل توجه ۲۶ درصدی بالغ بر ۳۶.۸۴ میلیون دلار را به همراه داشته است.

همچنین، بر طبق داده‌ها، دو نهنگ دیگر که پس از کاهش اخیر قیمت، مقدار زیادی بیت‌کوین (BTC) و ETH خریداری کرده‌اند، شناسایی شده‌اند. این دو نهنگ در مجموع بیش از ۱۳۰۰ اتریوم را با قیمت ۲۲۲۵ دلار خریداری کردند. یک شرکت تحلیلی بلاکچین نیز تأیید کرد که ۱۵۰ کیف پول برتر دارای بیش از ۵۶ میلیون ETH هستند که بالاترین سطح تاریخی این رقم بوده و نهنگ‌ها در حال جمع‌آوری ارزهای دیجیتال با “سرعت بالا” هستند.

یک تحلیلگر رمزارز بیان کرد: تغییر سطوح حمایت و مقاومت اتریوم! همه نگاه‌ها به ETF اسپات بیت‌کوین است، اما نمی‌دانند که به زودی اتریوم نیز ETF اسپات خود را خواهد داشت.

بر اساس داده‌های قیمت، اتریوم از ابتدای سال جاری تاکنون بالای ۲۱۵۰ دلار تثبیت شده و در ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۲۲۴۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، قیمت این دارایی طی هفت روز گذشته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اتریوم سال گذشته، عملکرد قیمتی نسبتا ضعیف‌تری نسبت به رمزارزهای دیگر مانند سولانا (SOL) داشت و در مقایسه با افزایش سه رقمی مشاهده شده برای BTC و SOL، افزایش ۹۰ درصدی را ثبت کرد. در نتیجه، ETH بیش از ۵۰ درصد از اوج قیمت خود در سال ۲۰۲۱ یعنی ۴۸۶۴ دلار، پایین‌تر است.

علی‌رغم عملکرد ضعیف این رمزارز، تحلیلگران بازار پیش‌بینی‌های مثبتی را برای قیمت ETH ارائه کرده‌اند. بر این اساس، شرکت مدیریت دارایی ون‌اک (VanEck) پیش‌بینی کرده که قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها