|
کدخبر: 317378

قیمت تن ماهی / تن ماهی / مواد غذایی

تغییر قیمت به نفع مصرف کننده / ارزانی در راه است

قیمت هر عدد کنسرو تن ماهی ۱۸۰ گرمی، براساس اطلاعات ارائه شده توسط رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران، از ۹۲ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است. به علاوه، اعلام شده است که با تسهیل شرایط واردات ماهی تن، قیمت کنسرو آن نیز مجدداً کاهش خواهد یافت.

اقتصاد تغییر قیمت به نفع مصرف کننده / ارزانی در راه است

رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران اعلام کرده است که قیمت هر عدد کنسرو تن ماهی ۱۸۰ گرمی از ۹۲ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است. او همچنین تعهد داده است که با تسهیل شرایط واردات ماهی تن، قیمت کنسرو آن نیز مجدداً کاهش خواهد یافت.

عباس مختاری در نشست خبری «همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان» اظهار داشت: ۱۴ هزار تن ماهی تون در ۹ ماهه امسال ماهی تن به کشور وارد شد که  تلاش داریم تا پایان سال میزان واردات تون ماهیان به ۲۰ هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه در سال‌های اخیر واردات ماهی تون در بحث تخصیص ارز و سقف واردات دچار مشکل شده بود، تصریح‌کرد: در سال‌های قبل از ۹۶، بین ۳۵ تا ۵۵ هزار تن واردات انجام می شد.

وی گفت: در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۴۱۱ تن کنسرو ماهی تون به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۹۴۳ تن به ارزش هشت میلیون دلار بوده است.

قیمت تن ماهی کاهش یافت

بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو ایران نیز در این نشست اظهار داشت: رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران:  قیمت هر عدد کنسر تن ماهی ۱۸۰ گرمی از ۹۲ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و این قول داده می‌شود با تسهیل شرایط واردات ماهی تن قیمت کنسرو آن نیز دوباره کاهش یابد.

وی افزود: اگر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده این کالا حذف شود، قیمت کنسرو ماهی ۱۰هزار تومان کاهش پیدا می کند.

بختیاری عنوان کرد: راهکار کاهش قیمت علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تهسیل شرایط واردات ماهی تن است.

بختیاری با بیان اینکه در با دو پدیده گرانی و گرانفروشی مواجه هستیم، گفت: معتقدیم باید با هرگونه گرانفروشی برخورد شود اما گرانی ناشی از اتفاقاتی است که خارج از توان تولیدکننده بوده و وقتی عوامل موثر در قیمت تمام شده افزایش می یابد یا کیفیت تحت الشعاع قرار می‌گیرد، یا تولید کننده از قیمت‌های دستوری تمکین نمی‌کند و یا تولیدکننده باید کارخانه خود را تعطیل کند.

به گفته وی باید قیمت تمام شده هر کیلو ماهی صید داخل را به دست بیاوریم و با قیمت‌های جهانی مقایسه کنیم و اگر راهی برای کاهش قیمت هست تدبیر شود.

وی گفت: با پیشنهاد سازمان شیلات و همکاری سندیکای کنسرو سازی همایش تون ماهیان در روز ۲ بهمن ماه برگزار می شود. بنا داریم در این همایش مسائل و مشکلات صنعت کنسرو ماهی را عنوان و نمایشگاه های جانبی نیز با حضور تولیدکنندگان برگزار کنیم.

منبع: ایران جیب
  • ناشناس ارسالی در

    چ جالب فکر می‌کردیم از بوته در میاد نگو ک باید صید میشد و کلی داستان داشت هر چی ک تا بحال خوردیم و خرید کردیم شامل هزینه های ذکر شده نبود من بعد حساب میشع

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها