|
کدخبر: 317293 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از اتحادیه صنف قنادان:

چالش نوسان قیمت برای قنادان / قیمت گذاری شیرینی به عهده کیست؟

نشست خبری به مناسبت روز ملی قناد با حضور علی بهرمند رئیس اتحادیه قنادان در ساختمان اتحادیه صنف قنادان و اهالی رسانه در ۱۶ دی ماه برگزار شد.

اقتصاد چالش نوسان قیمت برای قنادان / قیمت گذاری شیرینی به عهده کیست؟

با توجه به روند رو به رشد صنف قنادان و جایگاه قنادان ایرانی در جهان، تعیین یک روز به عنوان "روز ملی قناد" در تقویم سراسری کشور، اقدامی قابل تحسین است. این تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور نشان از اهمیت و ارزشیابی بالایی است که به صنعت قنادی و تلاش‌های قنادان ایرانی در ارتقای این صنف در نظر دارد.

اهداف این روز ملی می‌تواند شامل بزرگداشت و تجلیل از دستاوردها، هنر و مهارت قنادان ایرانی باشد. همچنین، می‌تواند فرصتی باشد برای آشنایی عموم جامعه با صنعت قنادی، ارتقاء فرهنگ مصرف بهداشتی و ارتباط بیشتر بین قنادان و مشتریان.

روز ملی قناد می‌تواند با برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی همراه باشد، از جمله برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی قنادی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات و جوایز تقدیر برای قنادان برتر و همچنین انتشار مطالب و محتواهای آموزشی درباره قنادی و بهداشت عمومی.این اقدام نه تنها به تقویت و ترویج صنعت قنادی کمک می‌کند، بلکه به ارتقاء سطح کیفیت محصولات قنادی و ایجاد اعتماد بین قنادان و مشتریان نیز کمک می‌کند.

علی بهره مند رئیس اتحادیه قنادان در ابتدای نشست خبری به مناسبت روز ملی قناد در مورد اقدامات اتحادیه قنادان توضیحاتی ارائه داد.

بهرمند رئیس اتحادیه قنادان گفت: اتحادیه قنادان تهران در سالهای گذشته برای ارتقای جایگاه صنف قنادان در ایران و جهان، تلاش‌های فراوانی انجام داده است. یکی از اقدامات مؤثر این اتحادیه، برگزاری مسابقات کیک‌های تجسمی بوده است که به ارتقاء هنر و مهارت قنادان کمک کرده است. همچنین، در این سال‌ها توانسته‌ایم نمایشگاه‌های تخصصی را برگزار کنیم و فرصتی را فراهم کرده‌ایم تا قنادان بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و در صنعت قنادی به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابند.

وی درباره تامین مواد اولیه  افزود: دغدغه های زیادی در صنف قنادی داریم. یک سری مشکلات در بحث مواد اولیه داریم و اغلب همکاران در تلاش تامین مواد اولیه مرغوب هستند. حدود ۴۰ درصد افت فروش شیرینی در کشور داشتیم. همچنین از نظر نیروی انسانی دچار مشکل هستیم. خیلی سال است که نانوایان از آرد نانوایی در جهت تولید شیرینی استفاده می کنند و این اتفاق تخلف حساب می آید.

رییس اتحادیه قنادان گفت: در مورد حجاب خیلی دچار مشکل نبودیم و اگر موردی هم بوده با تذکر رفع شده است. حدود ۱۳۰۰ واحد قنادی ابطال مجوز داشتیم و با دغدغه ها و مشکلاتی که وجود داشت این اتفاق رخ داد.

بهرمند در ادامه گفت: قنادان در کشور پتانسیل صادرات شیرینی را دارد اما از طرف مسئولین کشور این همراهی صورت نگرفت و متاسفانه از این پتانسیل استفاده نشد. به استرالیا، کانادا، اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادرات داریم که چون به صورت چمدانی است، آمار دقیقی نداریم.

وی اظهار داشت: اتحادیه قنادان از اول وجود خود از بحث سوبسید استفاده نکرده است. نوسان قیمت مواد اولیه بسیار بالاست و نمی توان قیمت مشخصی برای ان تعیین کرد. بنابراین قیمت و کیفیت شیرینی با قیمت گذاری خود قناد مشخص می شود و اگر قیمتی نامتعارف اعلام شود با آن واحد برخورد می شود.

ییس اتحادیه قنادان ادامه داد: نیروی انسانی به دلیل دستمزد پایین از صنف قنادی خارج شده اند. مثلا کار در اسنپ بسیار به صرفه تر از کار در قنادی است و روز به روز نیروی انسانی کم شده است. همچنین لازم به ذکر است که تاکید کنم ما دسترسی به برنامه های فروش آنلاین نداریم و شاید در این اپ ها قیمت بالاتری از واحد صنفی هم وجود داشته باشد. همچنین در مورد وضعیت قیمت ها تا پایان سال افزایش قیمتی پیش بینی نمی شود، مگر اینکه قیمت مواد اولیه با جهش چشمگیری روبرو شود که احتمال زیاد این اتفاق رخ نخواهد داد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها