|
کدخبر: 317288

گردشگر/مالیات/توریست

افزایش مالیات برای توریست ها در این مناطق / مشکلات گردشگری بیش از حد

مالیات گردشگری به عنوان یک راه برای کنترل تعداد مسافران ورودی به مقاصد گردشگری محبوب جهان در نظر گرفته می‌شود و شامل هزینه‌های جدیدی است که بازدیدکنندگان می‌بایست پرداخت کنند.

اقتصاد افزایش مالیات برای توریست ها در این مناطق / مشکلات گردشگری بیش از حد

گردشگری بیش از حد یا انبوه در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳، به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در مقاصد گردشگری محبوب جهان شناخته می‌شود که در حال وارد آوردن آسیب به زیرساخت‌های اساسی آن‌ها است و باعث بروز مشکلات فراوان برای جمعیت‌های بومی شده است.

شهرها و کشورهای گردشگری جهان از این رو با هدف کنترل تعداد مسافران ورودی به درون مرزهای خود، به تعیین هزینه‌های جدیدی برای مبارزه با مشکل گردشگری بیش از حد روی آورده‌اند.

مشکلات گردشگری بیش از حد در شهرها

گردشگری بیش از حد بی‌شک بهترین کلمه در توصیف صنعت سفر طی سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این امر با تأثیرات منفی بسیار بر زیرساخت‌ها و جمعیت بومی هر منطقه همراه است.

گردشگری بیش از حد تشدید بحران مسکن و دشوارتر شدن دسترسی به منازل اجاره‌ای بلندمدت و حتی املاک برای فروش را به‌دنبال دارد، چراکه افزایش خرید خانه‌ها توسط سرمایه‌گذاران برای قرار دادن آن‌ها در اختیار گردشگران، آن‌ها را از دسترس مردم محلی دور می‌کند.

گردشگری بیش از حد از سوی دیگر مدیریت زباله‌های به‌جا مانده توسط گردشگران را دشوار و آلودگی ناشی از این امر، بحران آب‌وهوا را تشدید می‌کند.

مالیات گردشگری، راهکار مبارزه با گردشگری بیش از حد

مالیات گردشگری یکی از تاکتیک‌هایی به‌شمار می‌رود که مقاصد گردشگری جهان به‌منظور مقابله با گردشگری بیش‌ازحد و مشکلات ناشی از آن معرفی کرده‌اند و عبارت است از هزینه‌هایی که باید علاوه بر هزینه‌های معمول مانند اقامت، غذا و بازدید از اماکن دیدنی این شهرها بپردازند.

بنابراین محبوب‌ترین مقاصد جهان از جمله ونیز، بارسلونا و نیوزلند، در تلاش برای کنترل تعداد بازدیدکنندگان ورودی به کشور خود از این شیوه نه‌چندان جدید بهره می‌برند که پیش از این نیز در بلیت‌های هواپیما یا صورت‌حساب هتل‌ها دیده می‌شد.

افزایش مجدد مالیات گردشگری در بارسلونا

بارسلونا در سال ۲۰۲۴ مالیات گردشگری خود را دوباره افزایش داد. این روند از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است و مقامات اعلام کردند بازدیدکنندگان پایتخت کاتالونیا باید در کنار مالیات گردشگری منطقه‌ای، هزینه‌ای اضافی نیز در سطح شهر را بپردازند. در سال ۲۰۲۲، مقامات شهری اعلام کردند که مالیات گردشگری بارسلون طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب یکم آوریل ۲۰۲۳، مقامات شهری هزینه ورودی را به ۲.۷۵ یورو افزایش دادند و افزایش دوم یکم آوریل ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد. این مالیات برای بازدیدکنندگانی اعمال می‌شود که در اقامتگاه‌های رسمی گردشگری اقامت دارند و درآمد حاصل از آن برای تأمین مالی زیرساخت‌های شهر از جمله بهبود جاده‌ها، خدمات اتوبوس‌رانی و پله‌برقی استفاده خواهد شد.

وضع مالیات گردشگری در والنسیا

والنسیا برای مسافرانی که در انواع اقامتگاه‌های منطقه از جمله هتل‌ها، خوابگاه‌ها، آپارتمان‌ها و کمپینگ‌ها اقامت دارند، مالیات گردشگری در نظر گرفته است که در سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

بازدیدکنندگان والنسیا باید بسته به محل اقامت انتخابی خود، بین ۵۰ سنت تا دو یورو به ازای هر شب اقامت پرداخت کنند و حداکثر زمان مجاز آن‌ها برای بازدید از شهر تا هفت شب است. مسافران کشتی کروز روزانه ۱.۵ یورو پرداخت خواهند کرد.

این هزینه صرف توسعه پایدار بخش گردشگری منطقه و تهیه مسکن ارزان‌تر برای ساکنان محلی در مناطق گردشگری استفاده خواهد شد.

معرفی مالیات گردشگری در شهر ماهیگیری محبوب پرتغال

اولهائو، شهر ماهیگیری پرتغالی محبوب بین گردشگران، از سال ۲۰۲۳ شروع به دریافت ۲ یورو در شبانه‌روز بین ماه‌های آوریل و اکتبر کرده است. این مالیات بین ماه‌های نوامبر و مارس به یک یورو کاهش پیدا می‌کند و برای زیر ۱۶ سال اعمال نمی‌شود و شامل پنج شب اقامت است. این هزینه برای به حداقل رساندن تأثیر گردشگری بر شهر الگاروه از جمله بهبود پاکیزگی و امنیت استفاده می‌شود.

معرفی مالیات گردشگری در فوریه ۲۰۲۴ در بالی

بالی که به‌عنوان سرزمین خدایان شناخته می‌شود، سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به سواحل، جزایر و فرهنگ معنوی خود جذب می‌کند و امیدوار است بعضی از این مشکلات ناشی از این امر را با مالیات جدیدی حل کند که باید برای ورود به کشور پرداخت شود.

از چهاردهم فوریه ۲۰۲۴، مسافران بین‌المللی و داخلی بالی باید ۸.۸۰ یورو هزینه بپردازند. این مبلغ باید در غرفه‌های ویژه فرودگاه بین‌المللی شهر پرداخت شود و درآمد حاصل صرف پروژه‌هایی می‌شود که به حفظ محیط زیست، طبیعت و فرهنگ، همچنین بهبود کیفیت زندگی در بالی منجر می‌شود.

آزمایش دریافت مالیات توریستی در ونیز

ونیز یکی از پرگردشگرترین شهرها در اروپا است که مردم محلی را مجبور به ترک خیابان‌های باریک و شلوغ مرکز شهر به‌دلیل تجمع گردشگران می‌کند. اکنون تأیید شده است که شهر تالاب‌ها از سال ۲۰۲۴ گزینه دریافت هزینه ورودی را آزمایش خواهد کرد.

بازدیدکنندگان برای ورود به شهر در روزهای اوج شلوغی آخر هفته و سایر روزهای بین آوریل و اواسط ژوئیه باید پنج یورو پرداخت کنند. هزینه سفر یک‌روزه در ساعات اوج شلوغی نیز (۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۰۰ بعدازظهر) اعمال خواهد شد، به این معنی که بازدیدکنندگانی که برای شام یا کنسرت به ونیز می‌آیند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

هزینه ورودی با هدف کاهش ازدحام، تشویق بازدیدهای طولانی‌تر و بهبود کیفیت زندگی برای ساکنان در نظر گرفته شده است. درآمد حاصل نیز صرف خدماتی همچون نگهداری، تمیز کردن و کاهش هزینه‌های زندگی می‌شود که به ساکنان شهر کمک خواهد کرد.

فرانسه: افزایش مالیات توریستی در پاریس به علت المپیک ۲۰۲۴

در فرانسه مالیات‌ها به صورت‌حساب هتل اضافه می‌شود و بسته شهر اقامت، متفاوت است. نرخ‌ها از ۰.۲۰ یورو تا حدود چهار یورو برای هر نفر، در هر شب متغیر است.

نقاط مهم گردشگری مانند پاریس و لئون از این پول برای حفظ زیرساخت‌های گردشگری استفاده می‌کنند. در آستانه المپیک ۲۰۲۴، مالیات توریستی اتاق‌های هتل تا ژانویه ۲۰۲۴ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و بسته به نوع اقامت، هزینه از ۰.۷۵ تا ۱۵ یورو برای هر شب متغیر است.

 

منبع: ایمنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها