|
کدخبر: 292331

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا رویای بسیاری از مردم سراسر جهان است. این کشور به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، سالانه مهاجران زیادی را با ویزای تحصیلی یا کاری می‌پذیرد و همین تعدد مهاجر، احساس غربت را از مسافران جدید دور می‌کند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می‌توانند از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند و مدارکی با اعتبار جهانی دریافت کنند.

1. زندگی در کانادا چه ویژگی‌هایی دارد؟

البته مهاجران همواره باید به سرمای هوای این کشور توجه کنند و دقت داشته باشند اگرچه امکانات رفاهی این کشور در بهترین سطح قرار دارد، سرمای شدید زندگی در کانادا را سخت می‌کند. سوال مهم این است که آیا هزینه زندگی نیز به این سختی دامن می‌زند یا برعکس، شرایط زندگی را بهبود می‌بخشد؟ در ادامه به این مسئله می‌پردازیم.

کشور-کانادا

2. هزینه زندگی در کانادا

خوب است بدانید که هزینه زندگی در کانادا مبلغی بین 800 تا 1500 دلار کانادا تخمین زده می‌شود و این تفاوت قیمت به شهر انتخابی شما برای تحصیل یا کار در کانادا وابسته است. پرداخت این هزینه عموماً برای شهروندان سخت نیست و همین امر زندگی در این کشور را خصوصا برای دانشجویان آسان می‌کند. به عبارت دیگر دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا می‌توانند در آرامش به تحصیل خود بپردازند.

دقت داشته باشید که هزینه زندگی مناسب در کانادا تنها مزیت تحصیل در این کشور نیست. در ادامه بیشتر از شرایط و مزایای تحصیل در کانادا حرف می‌زنیم.

3. تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

مونترال، تورنتو و ونکوور به ترتیب سه شهر برتر دانشجویی کانادا به شمار می‌روند که در میان 50 شهر دانشحویی برتر جهان نیز قرار دارند. تحصیل در کانادا در این سه شهر و سایر شهرها، در تمامی مقاطع امکان‌پذیر است و سالانه دانشجویان زیادی جذب تحصیل در این کشور می‌شوند.

برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه‌هایی با سطح آموزشی بالا و مدارک معتبر در سطح جهان
  • امکان شرکت در برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فرانسوی
  • در دسترس بودن بورسیه‌های تحصیلی
  • اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا
  • برقراری ارتباط آسان با محیط

همچنین به خاطر داشته باشید که تنوع برنامه‌ها و رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های کانادا زیاد است و شما می‌توانید در رشته‌ی محبوب خود در مقاطع مختلف درس بخوانید. یکی از این مقاطع محبوب، مقطع کارشناسی است. با تحصیل کارشناسی در کانادا، بهترین شروع را برای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی خود خواهید داشت.

کشور-کانادا1

4. شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا چگونه است؟

تحصیل کارشناسی در کانادا انتخاب بسیاری از سال اولی‌هاست. به عبارت دیگر، مهاجران زیادی ترجیح می‌دهند تحصیلات آکادمیک خود را در بهترین دانشگاه های کانادا آغاز کنند و پس از 3 یا 4 سال، مدرک خود را از بهترین دانشگاه های کانادا بگیرند.

بر اساس لیست رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان QS در سال 2023، پنج دانشگاه برتر کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه مک گیل (McGill University) با رتبه 31
  • دانشگاه تورنتو (University of Toronto) با رتبه 34
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) با رتبه 47
  • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) با رتبه 110
  • دانشگاه مونترال (Université de Montréal) با رتبه 116

خوب است بدانید که دانشگاه‌های کانادا تمامی امکانات تحصیلی لازم از کتابخانه و تجهیزات آزمایشگاهی گرفته تا امکانات رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم کرده‌اند. البته باید دقت داشت که برای تحصیل در کانادا باید توانایی خود در زبان را با ارائه مدارک معتبر ثابت کنید.

5. هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا چقدر است؟

اگرچه شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا مناسب است، هزینه تحصیل در این کشور کمی بالاست و دانشجویان مقطع کارشناسی مبلغی بین 550 تا 30000 دلار کانادا را به عنوان شهریه باید بپردازند. فراموش نکنید که بورسیه های تحصیلی کانادا نیز به پرداخت این شهریه کمک می‌کنند و البته کار دانشجویی (20 ساعت در ماه) نیز بی‌تاثیر نیست.

اما اگر به جای کار نیمه‌وقت دانشجویی و ویزای تحصیلی، به دنبال کار تمام‌وقت و ویزای کاری باشیم، شرایط زندگی در کانادا برایمان چگونه خواهد بود؟ در ادامه به این پرسش، جواب می‌دهیم.

کشور-کانادا2

6. کار در کانادا چه شرایطی دارد؟

برای کار در کانادا پیش از هر چیز باید کارفرمای خود پیدا کنید و سپس با داشتن برخی شرایط کلی امکان ثبت تقاضا برای ویزا و اجازه کار در کانادا را پیدا خواهید کرد. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • گواهی عدم سوءسابقه
  • گواهی سلامت
  • تمکن مالی و اثبات توانایی پرداخت هزینه زندگی در کانادا
  • داشتن قرارداد کاری به گونه‌ای که تضمین کند پس از اتمام کار، کانادا را ترک خواهید کرد

همچنین به خاطر داشته باشید که عکس و مدارک شناسایی برای ثبت درخواست اجازه کار کانادا از جمله مدارک لازم است. در نهایت اگر شرایط لازم را دارید و به دنبال کار در کانادایید، می‌توانید به برخی سایت‌های کاریابی در کانادا مراجعه کنید:

  1. Jobbank
  2. Glassdoor
  3. ca.indeed

7. متوسط درآمد کار در کانادا چقدر است؟

در سال 2022 متوسط درآمد در کانادا مبلغی نزدیک به 44850 دلار در سال بود و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، انتظار می‌رود این مبلغ در سال 2023، چهار درصد افزایش داشته باشد. با توجه به هزینه زندگی که پیش‌تر اشاره کردیم، با کار در کانادا و کسب چنین درآمدی، شهروندان کانادا می‌توانند زندگی با رفاه نسبی را تجربه کنند و از نظر مالی به مشکل برنخورند. این ویژگی، خود دلیلی برای جذب مهاجران به زندگی و کار در کاناداست.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها