|
کدخبر: 317153

کتاب روانشناسی/ پرفروش ترین کتاب/ کتاب

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی دنیا کدامند؟

با فزونی گرفتن فرهنگ شناخت خود و توجه به سلامت روان در جوامع کنونی، بازار کتاب جهان هم از این تأثیر بی نصیب نمانده و غالب رتبه های بهترین فروش ها را کتب روانشناسی تشکیل می دهد.

اقتصاد پرفروش ترین کتاب های روانشناسی دنیا کدامند؟

روانشناسی، مطالعه علمی فرایندهای ذهن و رفتار است. روانشناسی حوزه وسیعی است که به دنبال درک و توضیح چگونگی تفکر، رفتار، رشد، شخصیت، عواطف، انگیزه و غیره در انسان است. به دست آوردن درک غنی‌تر و عمیق‌تر از روانشناسی می‌تواند به افراد کمک کند تا بینش بیشتری نسبت به اعمال خود به دست آورند و درک بهتری از دیگران داشته باشند. راه‌های مختلفی برای تفکر در مورد رفتار انسان وجود دارد. روانشناسان هنگام مطالعه چگونگی فکر، احساس و رفتار افراد مختلف از دیدگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

کتاب‌های روانشناسی معروف به دلیل تاثیرگذاری که در راستای بهبود کیفیت زندگی و افزایش سطح آگاهی دارند برای مخاطبین بسیار جذاب و کاربردی هستند، اگر قصد ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود و رسیدن به اهداف شخصی‌تان دارید و نیاز به کمک و اطلاعاتی در این راستا دارید٬ با مطالعه کتاب های معروف روانشناسی می‌توانید مسیر موفقیت را راحت‌تر از قبل طی کنید.

در ادامه این مطلب 5 کتاب معروف روانشناسی که همواره در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سایت‌های فروش کتاب و مجلات معتبری مثل نیویورک تایمز هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

پر-فروش-ترین-کتاب6

کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روانشناسی و موفقیت٬ کتاب پدر پولدار پدر فقیر اثر رابرت کیوساکی نویسنده و سرمایه‌گذار معروف آمریکایی است. این کتاب یکی از معروف ترین کتاب‌ها در زمینه امور مالی است و برای تمام ابعاد جامعه مناسب است.

نویسنده در این کتاب قصد دارد شما را با دو مدل تفکر آشنا کند. اولین تفکر مربوط به پدر خودش است٬ پدری که تحصیلات عالی دارد ولی از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارد و پسرش را تشویق می‌کند تا درس بخواند و مدرک بگیرد تا در یک شرکت استخدام شود و بتواند با درآمد کارمندی نیازهای زندگی‌اش را تامین کند.

دومین مدل تفکر مربوط به پدر دوست صمیمی‌اش است که فردی بدون تحصیلات ولی پولدار و با هوش مالی بالا است. این شخص به نویسنده می‌گوید "درس بخوان و یاد بگیر تا وقتی بزرگ شدی شرکت خودت را تاسیس کنی".

در اینجا دو مدل طرز فکر مختلف رو مشاهده کردیم که کتاب پدر پولدار پدر فقیر حول محور رفتارهای این دوشخصیت می‌گذرد و مباحث مالی را بررسی و سنت‌ها را به چالش می‌کشد.

رابرت کیوساکی معتقد است بسیاری از مردم به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره پول و امور مالی همواره در حال ضرر کردن هستند و مشکل از اینجاست که مردم آموزش ندیده‌اند.

کیوساکی دراین کتاب مثال‌های واقعی و جالب در زمینه‌های مختلف را برای مخاطبان بیان می‌کند و کتابی با قلم روان نوشته است. اگر به مباحث مالی علاقه دارید و قصد دارید اوضاع امور مالی شخصی خودتان را اصلاح کنید٬ توصیه می‌کنم کتاب معروف پدر پولدار پدر بی پول را مطالعه کنید.

پر-فروش-ترین-کتاب3

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

دومین کتاب از فهرست کتاب‌های معروف روانشناسی که جزو 5 کتاب پرفروش روانشناسی در ایران می‌باشد٬ کتاب عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلیر است. کلمه عادت‌های اتمی به معنای عادت های کوچک و ریز است که موضوع کتاب حول محور تاثیرگذاری همین عادت‌های کوچک و تاثیر آن در بلند مدت است.

زندگی ما از عادت‌های ما تشکیل شده است٬ هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شویم مثل روز قبل رفتار می‌کنیم٬ بدون آنکه فکر کنیم و تصمیم بگیریم مستقیم به سراغ سرویس بهداشتی می‌رویم٬ مثل دیروز چای می‌نوشیم٬ و مثل همیشه به سمت محل کار حرکت می‌کنیم و اگر دقت کنید متوجه می‌شوید اکثر کارهایی که انجام می‌دهیم تکراری و از روی عادت‌های ما است.

جیمز کلیر در این کتاب راهکارهایی را برای حذف عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های سالم و کاربردی به مخاطب آموزش می‌دهد. وی معتقد است هدف‌ها و کارهای ضروری را می‌توان به عادت تبدیل کرد تا نیازی به اتکا به نیروی انگیزه و تلاش بیش از حد نداشته باشیم.

اگر مواردی که برای رسیدن به موفقیت لازم داریم را به عادت تبدیل کنیم٬ به صورت ناخودآگاه برای رسیدن به اهدافمان تلاش می‌کنیم.

کتاب عادت‌های اتمی به عنوان یکی از کتاب‌های معروف روانشناسی در سراسر دنیا مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

پر-فروش-ترین-کتاب88

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما در سال 2018 روانه بازار شد و خیلی سریع به یکی از کتاب‌های معروف حوزه روانشناسی و توسعه فردی تبدیل شد. این کتاب مفهومی ساده ولی بسیار تاثیرگذار را برای رسیدن به اهداف و رشد و ارتقای زندگی شخصی افراد را بیان می‌کند.

از قدیم شنیدیم٬ سحرخیز باش تا کامرا شوی. رابین شارما در این کتاب زندگی افراد ثروتمند و موفق جامعه را بررسی می‌کند و بر میزان تاثیر سحرخیزی در توسعه‌فردی تاکید می‌کند.

کتاب باشگاه پنج صبحی ها روایتی داستانی دارد و از این نظر برای مخاطب خسته کننده نیست حتی بسیار جذاب هم هست٬ شخصیت‌های اصلی این کتاب یک میلیونر و یک زن کارآفرین و یک مرد هنرمند هستند که به صورت اتفاقی با هم آشنا می‌شوند و وارد مسیری می‌شوند که به باشگاه پنج صبحی ها ختم می‌شود.

پر-فروش-ترین-کتاب1

کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

کتاب اثر مرکب کتابی است که اگر از یک کودک در خیابان درباره‌اش سوال بپرسید قطعاً چندبار نامش را شنیده است و جزو معروف ترین کتاب‌های دنیاست٬ دارن هاردی نویسنده بزرگ و معروف این کتاب را در سال 2010 به چاپ رسانده است.

هدف نویسنده از نوشتن این کتاب٬ نمایش قدرت کارهای کوچیک و بی‌ارزش در اثر گذر زمان و به دلیل تکرار است٬ این کتاب که مفهمومی مشابه کتاب عادت‌های اتمی دارد که می‌توان گفت تا حدودی مکمل همدگیر هستند.

برای رشد شخصی و رسیدن به موفقیت نیازی به انجام یک کار بزرگ و پرسروصدا نیست٬ فقط کافیه یک کار ساده مثل روزانه 5 دقیقه مطالعه کردن را در مدت طولانی انجام دهید٬ بعد از پایان یک سال شما چند کتاب مطالعه کردید فقط با روزی 10 دقیقه زمان برای مطالعه کردن٬ حالا در نظر بگیرید یک روز نیم ساعت مطالعه کنید و چند روز بابت غرور کاذبی که کسب کردید سراغ مطالعه کتاب نروید٬ نتیجه مشخص است٬ خداحافظ مطالعه کتاب.

برای ایجاد تغییر در زندگی باید عادت‌ها و کارهایی که روزانه انجام می‌دهید را شناسایی و اثر بلند مدت آن‌را بررسی کنید. کتاب اثر مرکب همانند کتاب معروف عادت‌های اتمی برای رشد و توسعه فردی کتابی بسیار کاربردی است.

پر-فروش-ترین-کتاب

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت آخرین کتاب معروف روانشناسی در این مقاله است٬ این کتاب اثر رابرت گرین، شخصیتی که سال‌ها وقت خود را برای تحقیق درباره قدرت و افراد قدرتمند در طول تاریخ و نحوه زندگی و تصمیم‌گیری‌های این افراد گذاشته است. گرین تلاش و تحقیقات چند ساله خودش را در قالب 48 قانون قدرت به یک کتاب تبدیل کرده است.

کتاب 48 قانون قدرت در سراسر دنیا منتقدان و همینطور علاقه‌مندان زیادی دارد٬ منتقدین به دلیل رویکرد صریح نویسنده و تابوشکنی‌ها این کتاب را غیراخلاقی می‌دانند. در طرف مقابل عده‌ای از مخاطبین 48 قانون قدرت را بسیار کاربردی می‌دانند و نظراتی را دیده‌ایم که مخاطب می‌گوید حتی قبل از مطالعه این کتاب در حال انجام برخی از این قوانین در زندگی خود بوده است.

در نهایت باید گفت این کتاب برای رسیدن به قدرت و همچنین جلوگیری از سواستفاده افراد قدرتمند از ما٬ مناسب هر سن و جنسیتی است.

منبع: ایبنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها