|
کدخبر: 315590

معرفی 10 کتاب روانشناسی موثر

images_1702503335_657a23a767b6f.webp

در این مطلب قصد داریم با معرفی 10 کتاب روانشناسی موثر در زندگی، کسب و کار، روابط، خودسازی و موفقیت یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به ژانر روانشناسی، که انتخاب کتابی موثر و مفید است را برطرف کنیم. با توجه به گستردگی کتاب‌های ژانر روانشناسی انتخاب کتاب مناسب برای اکثر مخاطبان به امری دشوار تبدیل شده است، پس همراه ما باشید تا 10 کتاب برتر روانشناسی موثر را به شما معرفی کنیم.

کتاب روانشناسی بر ذهنیت افراد چه تاثیری دارد؟

یکی از بهترین روش‎‌‍های تاثیرگذاری بر روی ذهنیت و طرز‌فکر، مطالعه کتاب‌های روانشناسی است. خیلی از انسان‌ها در زندگی شخصی خود دچار ابهامات و مشکلاتی هستند که به طرز فکر آن‌ها برمیگردد. کتاب‌های روانشناسی حاوی نکات، آموزش‌ها، حکایت‌های شخصی نویسندگان، و همچنین شامل تحقیقات و پژوهش‌های مختلف درباره مسائلی است که می‌توانند مسیر پیشرفت را در زندگی ما هموار و راه را برای رسیدن به موفقیت در زندگی مشخص کنند.

در این مطلب جهت آشنایی با 10 کتاب روانشناسی مفید و موثر که همواره جزو فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا و همینطور کتاب‌های پیشنهادی توسط مجلات و اشخاص معروف در زمینه خودسازی هستند همراه ما باشید.

همچنین این کتاب‌ها دارای نظرات مثبت و نمرات بالا در مجله گودریدز و همینطور سایت‌های فروش کتاب مثل آمازون و سراج‌بوک هستند.

معرفی 10 کتاب روانشناسی موثر سال 1402

با بررسی میزان فروش کتاب‌های روانشناسی و نظرات کاربران در بخش معرفی کتاب سایت سراج بوک، قصد داریم 8 کتاب موثر روانشناسی از فهرست 10 کتاب تاثیرگذار روانشناسی را به صورت مختصر برای شما معرفی کنیم:

  • کتاب اثر مرکب

  • کتاب عادت‌های اتمی

  • کتاب معجزه شکرگزاری

  • کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • کتاب اول عاشق خودت باش

  • کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه

  • کتاب بی حد‌‌ومرز

  • کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

  • کتاب بیشعوری

  • کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

کتاب اثر مرکب یکی از موثر ترین کتاب های روانشناسی

اولین کتاب از فهرست کتاب‌های روانشناسی موثر به کتاب اثر مرکب از دارن هاردی تعلق می‌گیرد، این کتاب که یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه خودسازی و موفقیت است به مخاطبان آموزش می‌دهد که چگونه انجام کار‌های کوچک به صورت پیوسته، چقدر می‌تواند در زندگی افراد تغییر ایجاد کند.

اگر علاقه‌مند به موضوع این کتاب هستید پیشنهاد می‌کنم فصل اول کتاب اثر مرکب را کاملا رایگان به صورت فایل  pdf از اینجا دانلود کنید.

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

دومین کتاب موثر در ژانر روانشناسی کتاب عادت‌های اتمی یا همان "خرده عادت‌ها" اثر جیمز کلیر نویسنده و سخنران مشهور است. این کتاب ساختاری مشابه کتاب اثر مرکب دارد و درباره قدرت و تاثیرگذاری انجام کار‌ها به شکل پیوسته(عادت) و میزان تاثیرگزاری عادت‌ها در زندگی است.

جیمز کلیر در این کتاب با بررسی رفتارشناسی و عصب‌شناسی بررسی می‌کند که چرا و چگونه در زندگی عادت‌هایی خاص را هر روز تکرار می‌کنیم و راهکارهایی جهت حذف عادات بد و جایگزینی عادت‌های خوب به ما ارائه می‌کند.

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن یکی از موثرترین کتاب‌های جهان در زمینه مثبت اندیشی است، این کتاب خوانندگان را ترغیب می‌کند تا همواره قدردان نعمت‌ها و اتفاقات مثبت زندگی خود باشند.

برن در کتاب معجزه شکرگزاری مسیر 28 روزه را برای انجام آیین شکرگزاری آموزش می‌دهد و هر روز تمرینات و چالش‌های مختلفی را به خوانندگان پیشنهاد می‌کند، اگر قصد مطالعه کتاب معجزه شکرگزاری را دارید پس آماده‌ی سفری 28 روزه به سوی معنویت شوید.

کتاب هفت عادت مردمان موثر

دکتر استفان آر‌کاوی نویسنده کتاب هفت عادت مردمان موثر در این کتاب به بررسی 7 عادتی که افراد موفق دنیا به انجام آن متعهد هستند را بررسی می‌کند. دکتر آر‌کاوی یکی از نویسندگان مشهور در زمینه رهبری و روابط است و در طول زندگی کاری خود بینش و افکار تازه‌ای را به جامعه جهانی تزریق کرده است.

کتاب هفت عادت مردمان موثر بیش از 25 میلیون نسخه فروش رفته و حداقل به 40 زبان مختلف ترجمه شده است.

اگر قصد پیشرفت در زندگی، کسب‌وکار و روابط خود دارید، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب اول عاشق خودت باش موثر در عزت نفس

اگر عزت نفس کافی ندارید، خودتان را به اندازه‌ای که خودشیفته نباشید دوست ندارید و یا از کمبود اعتماد به نفس در زندگی رنج می‌برید، کتاب اول عاشق خودت باش بهترین کتاب برای شما است.

این کتاب روانشناسی موثر و مفید توسط مارک رکلاو مربی و سخنران انگیزشی نوشته شده است و راهکارهایی را ارائه می‌دهد که ظرف مدت 30 روز زندگی خود را تغییر دهید. اولین قدم شناخت حقیقت درونی خودتان است، این را فراموش نکنید که همه‌چیز در درون شما است.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه اثر ژوزف مورفی

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه از ژوزف مورفی دیگر کتاب موثر روانشناسی در سال 1402 در ایران است. این کتاب به بررسی مفهوم ضمیر ناخودآگاه و روش‌های استفاده و مدیریت آن در جهت بهبود زندگی و رسیدن به شادی، موفقیت و رفاه است.

مورفی در این کتاب تکنیک‌های مختلف از جمله مدیتیشن را در راستای کنترل ذهن ناخودآگاه را به خوانندگان آموزش می‌دهد. اگر شما هم موافق هستید که خیلی از تصمیم‌گیری‌های روزمره را به سرعت و توسط ناخودآگاه ذهنتان انجام می‌دهید، حتما از این کتاب موثر و مفید استفاده کنید تا کنترل ذهنتان را در دست بگیرید.

کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک

کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوییک یکی از کتاب‌های روانشناسی موثر در زمینه بهبود حافظه، کنترل و تقویت ذهن به همراه راهکارهایی برای توسعه فردی و بهبود عملکرد مغز است. نویسنده در این کتاب به مخاطبان آموزش می‌دهد چگونه همه چیز را سریعتر یاد بگیرند و به بهترین نسخه خودشان تبدیل شوند.

اگر خودتان را دست کم می‌گیرید و برای انجام کار‌ها اعتماد به نفس کافی ندارید اطلاع ندارید به واسطه موهبت ویژه ای که داریم (منظور مغز است) چه کار‌هایی از دستمان برمی‌آید، حتما کتاب بی حد و مرز را مطالعه کنید تا دیدگاهتان نسبت به خودتان عوض شود.

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

کتاب باشگاه 5 صبحی‌ها یکی از برترین کتاب‌های حوزه روانشناسی درباره راه‌و‌رسم زندگی و البته سحرخیزی و کسب موفقیت در زندگی است که این نوشته از رابین شارما را در زمره کتاب‌های روانشناسی موثر قرار می‌دهد.

تلاش برای تغییر در زندگی روزمره، جهت رسیدن به زندگی رضایت بخش تر، سفری است که بسیاری از ما آن را آغاز می کنیم. در این راه، ما اغلب به دنبال راهنمایی و الهام از منابع مختلف هستیم. یکی از این منابع ارزشمند، کتاب باشگاه پنج صبحی ها است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها