|
کدخبر: 317114

اعزام حج/هواپیما/عربستان سعودی

عربستان مجور نداد، پرواز حاجیان معلق شد/امروز اعزام صورت خواهد گرفت

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خبری اعلام کرد که در حال پیگیری برای برگزاری پروازهای حج و عمره هستند و احتمال وقوع این پروازها امروز وجود دارد.

اقتصاد عربستان مجور نداد، پرواز حاجیان معلق شد/امروز اعزام صورت خواهد گرفت

درباره وضعیت پروازهای حج و عمره، حسام قربانعلی آمده است که تاخیر در برگزاری این پروازها به دلیل عدم صدور مجوز توسط عربستان سعودی است.

وی با بیان این‌که پروازهای حج عمره تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است، افزود:‌در زمان حاضر نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و  نهاد ریاست جمهوری در کشور عربستان حضور دارند و در حال مذاکره با طرف سعودی هستند.

وی با تاکید بر این‌که تمام زیرساخت‌های انجام پروازهای حج عمره فراهم است، تصریح کرد:‌ این احتمال وجود دارد امروز پروازهای حج بعد از ۹ سال ازسرگرفته شود.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:‌بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته روزانه ۱۰۰۰ مسافر به خانه خدا اعزام خواهند شد.

قربانعلی گفت: روزانه ۴ پرواز حج عمره ( صبح  ۲ پرواز و بعدازظهر ۲ پرواز) از ۱۱ مبدا انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام زائران ایرانی حج عمره از طریق ۱۰ فرودگاه کشور به خانه خدا خبر داد و گفت: تمام فرودگاه‌های عامل در عملیات حج عمره در حالت آماده باش قرار دارند.

 رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران کل فرودگاه‌های عامل حج عمره که با حضور معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) بعد از ۹ سال وقفه در اعزام زائران حج عمره، امسال در خدمت مسافران سرزمین وحی خواهند بود.

وی با بیان اینکه عملیات حج عمره از ۱۳دی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)  آغاز می‌شود و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در انجام این عملیات با جدیت کامل به‌دنبال جلب رضایت پروردگار در جهت خدمت به زائران بیت الله الحرام هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه اهمیت عملیات حج عمره کمتر از حج تمتع نیست، افزود: تمامی مدیران فرودگاه‌های عامل برای تامین امنیت و بازرسی هرچه بهتر در فرودگاه‌ها به‌مانند همیشه با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نخجوانی تصریح کرد: باتوجه به شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان و احتمال تاخیر و لغو برخی پروازها، باید اطلاع‌رسانی هوشمندانه از سوی بخش‌های مرتبط از جمله شرکت‌های هواپیمایی داشته باشیم تا شاهد ازدحام جمعیت در سالن‌های فرودگاهی نباشیم.

اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر در عملیات حج عمره امسال

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد جهادی و موفق فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ۶۲ هزار زائر در عملیات حج عمره امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند گفت: امسال، شاهد اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر خواهیم بود.

غلامرضا رضایی ضمن قدردانی از عملکرد جهادی و موفق فرودگاه‌های کشور در عملیات حج تمتع و اربعین گفت: امیدواریم به‌مانند دو عملیات موفق قبلی در حج تمتع و اربعین شاهد خدمتگزاری خادمان و رضایت حداکثری مردم باشیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به بسته اول عملیات اعزام زائران حج عمره به سرزمین وحی گفت: این بسته درحالی از ۱۳ دی آغاز می‌شود که در طول این عملیات ۶۲ هزار زائر به کشور عربستان اعزام می‌شوند. این در حالی است که افزایش تعداد پرواز و فرودگاه‌های معین در ادامه عملیات حج عمره دور از ذهن نیست.

رضایی با بیان اینکه طبق برنامه هر کاروان ۱۰ روز در عربستان اقامت دارد، گفت: در عملیات حج عمره امسال، شاهد اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت هزار تا هزار و ۱۰۰ نفر خواهیم بود.

موکب‌های پذیرایی در اربعین اقدام مثبتی بود که می‌تواند مستمر باشد

معاون سپاه حفاظت هواپیمایی کشوری در ادامه این نشست ضمن اشاره به اقدامات مثبت عملیات اربعین گفت: اقداماتی چون برگزاری جلسات متعدد، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، بدرقه در خور شان زائران و نیز برپایی موکب‌های پذیرایی مناسب در فرودگاه‌ها در ایام عملیات اربعین موجب رضایت مردم بود و این قابلیت را دارد که در عملیات حج عمره نیز شاهد این قبیل اقدامات باشیم.

سرهنگ سلمانی پور افزود: برای کنترل بهتر جمعیت در فرودگاه‌ها باید اطلاع رسانی به صورت دقیق انجام شود تا مردم از آخرین وضعیت برنامه پروازی و تغییرات آن مطلع شوند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها