|
کدخبر: 316968

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | ایلان ماسک

علاقه ثروتمندترین فرد جهان به این ارزهای دیجیتال / پرتفوی ماسک لو رفت!

ماسک سرمایه‌گذاری زیادی در بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) انجام داده است، به‌طوری که شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا دارای مقادیر قابل‌توجهی بیت‌کوین هستند.

اقتصاد علاقه ثروتمندترین فرد جهان به این ارزهای دیجیتال / پرتفوی ماسک لو رفت!
عدم علاقه اخیر ماسک به رمز ارزها در تضاد با اقدامات قبلی او است، چون او چندین بار به صورت علنی از بیت ‌کوین و دوج ‌کوین حمایت کرده و خود را “پدرخوانده دوج” نامیده بود. همچنین، تسلا در ماه مارس 2021 شروع به دریافت بیت‌ کوین به عنوان پرداخت کرد، اما در ماه مه 2021 به دلیل ردپای انرژی بیت‌ کوین از پذیرش آن دست کشید.

با این حال، ثروتمندترین فرد جهان تأکید کرد که به موضوع پول و تعریف آن علاقه‌مند است و اظهار داشت که به آن به عنوان “یک پایگاه داده از تخصیص منابع” فکر می‌کند و شباهت‌هایی بین مفاهیم شبکه‌ای مانند تأخیر، نویز، ازدحام و از دست دادن سرمایه با مفاهیم مرتبط با پول برقرار می‌کند.

ماسک توضیح داد که ارز فیات اگر دارای عرضه پیش‌بینی‌شده باشد، “واقعاً خوب” است به شرطی که دولت‌ها از امتیاز ایجاد پول بیشتر سوءاستفاده نکنند.

عدم علاقه اخیر ماسک به رمز ارزها در تضاد با اقدامات قبلی او است، چون او چندین بار به صورت علنی از بیت ‌کوین و دوج ‌کوین حمایت کرده و خود را “پدرخوانده دوج” نامیده بود.

همچنین، تسلا در ماه مارس 2021 شروع به دریافت بیت‌ کوین به عنوان پرداخت کرد، اما در ماه مه 2021 به دلیل ردپای انرژی بیت‌ کوین از پذیرش آن دست کشید. در آن زمان، ماسک اظهار داشت که “وقتی تأییدیه‌ای از استفاده منطقی (~50%) از انرژی پاک توسط ماینرها با روند مثبت آینده وجود داشته باشد”، دوباره شروع به پذیرش بیت ‌کوین خواهد کرد. تسلا هنوز هم دارایی‌های بیت‌ کوین خود را حتی پس از فروش ۷۵ درصد از سهام خود در سه ماهه دوم 2022 نگه داشته است.

ایلان ماسک با ثروت خالص و قابل‌توجه حدودا ۲۵۱.۳ میلیارد دلاری تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، به‌عنوان یکی از برترین کارآفرینان ظاهر شد.

از این رو، سرمایه‌گذاران مجذوب استراتژی‌های سرمایه‌گذاری او هستند. رویکرد ماسک به سرمایه‌گذاری، مشخص به نظر می‌رسد، به‌ویژه که با افشاگری‌های عمومی وی، سبد سرمایه‌گذاری او شامل شرکت‌های تحت نفوذ یا مالکیتش همچون اسپس ایکس (SpaceX)، تسلا (Tesla)، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) و چند شرکت دیگر است و در زمینه‌هایی همچون ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

شایان ذکر است که ماسک تمایلی به حمایت از سهام عمومی شرکت‌هایی که فاقد مشارکت فعال و روزمره هستند، ندارد. مهم‌ترین شرکت تحت مالکیت ماسک، اسپیس ایکس است که در سال ۲۰۰۲ و در راستای ایجاد انقلابی در فناوری فضایی تأسیس شد.

علاوه بر این، با وجود این که ماسک جزو اعضای مؤسس گروه خودروسازی تسلا نبود، اما با سرمایه‌گذاری ۶.۳ میلیون دلاری در این شرکت توانست نقش مدیرعاملی آن را در سال ۲۰۰۸ بر عهده گیرد.

در کنار دو شرکت مذکور و در اقدامی غیرمنتظره، ماسک در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خبر از سرمایه‌گذاری ۲.۹ میلیارد دلاری داد که شامل خرید ۹ درصد از سهام توییتر بود.

وی در نهایت در راستای تصاحب این غول رسانه‌های اجتماعی و تبدیل الگوریتم آن به یک سیستم متن باز، خرید این پلتفرم به مبلغ ۴۴ میلیارد را دلار تکمیل کرد و متعاقبا نام آن را به X تغییر داد.

از دیگر پروژه‌ها و شرکت‌هایی که ماسک در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده، می‌توان به بورینگ کمپانی (Boring Company)، ایکس ای‌آی (XAi) و نورولینک (Neuralink) اشاره کرد.

همچنین، سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در حوزه ارز دیجیتال، نفوذ او در این فضا را گسترش داده است، تا جایی که به دلیل نقش وی در محبوب‌سازی دوج‌کوین (DOGE)، لقب “پدر دوج‌” گرفته است.

ماسک همچنین سرمایه‌گذاری زیادی در بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) انجام داده است، به‌طوری که شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا دارای مقادیر قابل‌توجهی بیت‌کوین هستند.

در همین حال، توییت‌های ماسک در مورد ارزهای دیجیتال می‌تواند نوسانات قابل‌توجهی در بازار رمزارز ایجاد کند که نشان از تأثیرگذاری او بر این‌گونه از دارایی‌ها است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها