|
کدخبر: 316830

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

قیمت مسکن در مرکز تهران / خرید خانه در این محله ۱۳ میلیارد آب می خورد

در این مطلب، تحلیلی از ویژگی‌ها و ارزش گذاری واحدهای مسکونی با متراژ ۱۰۰ متر مربع واقع در منطقه مرکزی شهر تهران ارائه خواهیم کرد.

اقتصاد قیمت مسکن در مرکز تهران / خرید خانه در این محله ۱۳ میلیارد آب می خورد

مرکز شهر تهران که به دلیل تراکم بالا، پرتردد بودن و وجود اصلی‌ترین معابر شناخته شده است، محله‌های متعدد و گسترده‌ای را در دل خود جای داده است. بخش مرکزی تهران با برخورداری از وسیع‌ترین گستره‌ی شهری، از پرجمعیت‌ترین و پرفعالیت‌ترین ناحیه‌های شهر به شمار می‌رود. در این منطقه، مجموعه‌های خرید متنوع، بناهای تاریخی، امکانات تفریحی و گردشگری فراوان و جاذبه‌های تماشایی بی‌شماری قرار دارند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در قلب تهران‌ را دارید، میتوانید واحد آپارتمانی نوساز را با متراژ ۱۰۰ متر و ۲ اتاق خواب را ب قیمت ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان‌ خریداری‌ کنید.

و برای خرید واحدی ۱۰۸ متری در محله جهاد درحالی که ۳۰ سال از ساخت این واحد گذشته باشد و ۲ اتاق خواب نیز داشته باشد، به سرمایه‌ای بالغ‌بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

برای خرید آپارتمانی دیگر در محدوده بلوار کشاورز با زیربنایی معادل ۱۰۵ متر و سنی حدود ۵ سال، درحالی که این آپارتمان ۲ اتاق خواب داشته باشد لازم است بودجه‌ای معادل ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

با بودجه ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز میتوانید آپارتمانی ۱۰۳ متری با ۲ اتاق خواب درحالی که ۱۹ سال از ساخت آن گذشته باشد را خریداری کنید.

در روز های گذشته آپارتمانی نوساز در محدوده توحید، با متراژ ۱۱۰ متر و ۲ اتاق خواب معادل ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

و آپارتمان نوساز دیگری با متراژ ۱۰۱ متر و ۱ اتاق خواب، در روز های گذشته در بنگاه های کشور با قیمیتی معادل ۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان معامله شده است.

و اگر قصد سرمایه‌گذاری در مناطق مرکزی تهران را دارید میتوانید با بودجه‌ای معادل ۱۱ میلیارد تومان آپارتمانی نوساز با ۲ اتاق خواب و زیربنایی معادل ۱۰۷ را خریداری کنید.

توجه داشته‌ باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

قیمت-خانه

قیمت مسکن در کلانشهرها

قیمت خانه در کلانشهرها تحت تأثیر عوامل متعددی همچون تقاضا و عرضه، موقعیت جغرافیایی، دسترسی‌های شهری، خدمات زیربنایی و امکانات رفاهی متغیر است. در کلانشهرها معمولاً به دلیل تراکم بالای جمعیت، قیمت ملک بیشتر از دیگر نقاط کشور است. با افزایش جمعیت و توسعه شهری، ارزش زمین و هزینه‌های ساخت و ساز بالا رفته و این امر موجب افزایش قیمت خرید و اجاره‌ بهای مسکن می‌شود. همچنین عواملی نظیر نوسازی مناطق، رونق اقتصادی منطقه و سیاست‌های دولتی در امر تامین مسکن نیز بر قیمت‌ها اثرگذار هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها