|
کدخبر: 316826

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

ساخت مسکن در این شهر / دولت آستین ها را بالا زد

مدیرعامل شهر جدید صدرا با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی نهضت ملی در شهر جدید صدرا در حال ساخت است از برنامه تکمیل و بهره‌برداری از ۵ هزار واحد مسکونی در افق ۱۴۰۳ خبر داد.

اقتصاد ساخت مسکن در این شهر / دولت آستین ها را بالا زد

مدیرعامل شهر جدید صدرا بیان کرد: تعداد واحدهای در حال ساخت در طرح نهضت ملی مسکن شهر صدرا در استان فارس به ۱۷,۳۰۱ واحد می‌رسد. این واحدها در محله‌های برکت، فرهنگ، ماهور یک، ماهور ۲، ولایت یک، ولایت ۲، دانش یک، و دانش ۲ قرار دارند. خوشبختانه، زمین مورد نیاز برای تمام این واحدها تامین شده و فعالیت‌های ساخت و ساز در تمام این مکان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا پروژه نهضت ملی مسکن به جلو برده شود.

بهره‌برداری از ۵ هزار واحد نهضت ملی صدرا در ۱۴۰۳

پوربهی با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌ها دارای زمان‌بندی بوده و سازنده‌ها نیز مشخص است، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود تا ۵ هزار واحد از واحدهای شروع شده نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و تامین منابع این واحدها در افق سال ۱۴۰۳ تحویل متقاضیان شود.

تکمیل خدمات زیربنایی صدرا با ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شهر جدید صدرا در خصوص تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و برنامه شرکت عمران صدرا برای تکمیل آنها و تامین سرانه‌ها در این بخش‌ها توضیح داد: قرارداد تامین بخشی از خدمات زیربنایی در شهر جدید صدرا با سرمایه‌ای معادل ۵۵۰ میلیاردتومان منعقد شده است که در حوزه حمل و نقل، تصفیه‌خانه فاضلاب، مخزن آب شرب در حال انجام است.

نهضت-ملی1

آغاز عملیات اجرایی احداث ۹ مدرسه و ۳ مسجد در صدرا

وی ادامه داد: در خصوص تامین خدمات روبنایی نیز تاکید ویژه‌ای روی احداث مدرسه و مسجد داشتیم که در بهمن ماه امسال عملیات اجرایی احداث ۹ مدرسه و ۳ مسجد در صدرا آغاز خواهد شد.

ساخت مسکن توسط دولت

دولت‌ها معمولاً با هدف ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی اقشار جامعه در داشتن سرپناه، پروژه‌های ساخت مسکن را اغاز می‌کنند. این طرح‌ها اغلب برای کمک به خانواده‌های کم‌درآمد یا متوسط، جوانان در شروع زندگی مستقل، و افراد دارای شرایط خاص مثل سالمندان یا معلولین طراحی می‌شوند. دولت‌ها می‌توانند با به‌کارگیری ابزارهای مختلف مانند ارائه زمین، تسهیلات مالی، کمک‌هزینه‌ی ساخت و یا تخفیفات مالیاتی، به تسریع و تسهیل فرآیند ساخت و ساز کمک کنند.

پروژه‌های ساخت مسکن دولتی معمولاً شامل ساخت واحدهای آپارتمانی، خانه‌های فردی، و یا مجموعه‌های مسکونی با امکانات لازم برای یک زندگی راحت هستند. هدف اصلی از این کار، فراهم کردن مسکن امن، مقاوم و مقرون‌به‌صرفه برای اقشاری است که امکان خرید یا اجاره مسکن در بازار آزاد را ندارند. این اقدامات در نهایت به افزایش استحکام اجتماعی و اقتصادی جامعه کمک نموده و مشکل کمبود مسکن را تا حدودی حل می‌کند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها