|
کدخبر: 316622

باشگاه استقلال / باشگاه سپاهان / نقل و انتقالات

باشگاه ۱۰۰۰ میلیاردی فوتبال ایران را بشناسید

از ابتدای فصل جاری، سقف قراردادها به شکل رسمی اعمال شده و باشگاه‌ها موظف به رعایت این قوانین شده‌اند. اما به تازگی حرف و حدیث هایی درباره رقم قراردادهای تیم سپاهان شنیده می شود.

اقتصاد باشگاه ۱۰۰۰ میلیاردی فوتبال ایران را بشناسید

مدت‌هاست که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به‌دنبال شفاف‌سازی قراردادهای لیگ برتر هستند، اما این تلاش‌ها بسیار موفقیت‌آمیز نبوده است. بر اساس عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال، هدف سازمان لیگ درست است، اما روش اجرایی آن اشتباه بوده است.

از ابتدای فصل جاری، سقف قراردادها به شکل رسمی اعمال شده و باشگاه‌ها موظف به رعایت این قوانین شده‌اند. با این حال، آمارها نشان می‌دهد که تعداد کمی از باشگاه‌ها پاسخگویی کامل به مقررات جدید سازمان لیگ را دارند. بیشتر باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی با مبالغ بسیار زیادی به جذب بازیکنان پرداخت کردند.

تحلیلگران فوتبال ایران باور دارند که این نوع قوانین نه تنها برای فوتبال ایران موثر نبوده، بلکه راه‌های تخلف و نادیده گرفتن قوانین را به مدیران یاد می‌دهد. برخی کارشناسان معتقدند که فساد در فوتبال ایران با اجرای این قوانین بیش از پیش گسترش یافته و کنترل وضعیت از دست فدراسیون خارج خواهد شد.

هواداران-سپاهان

به موجب این قانون، ابتدا از باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس به ترتیب ۴ و ۱ امتیاز کسر شد. اما بعداً این حکم به دلیل تصمیم کمیته استیناف لغو شد و امتیازها به تیم‌های متخلف بازگشت تا جدول رقابت‌های لیگ برتر دستخوش تغییر شود. در این میان، باشگاه استقلال از این تصمیم متضرر شد و با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کرد. علی خطیر، اخیراً در یک گفتگو، ادعاهایی را در مورد باشگاه سپاهان مطرح کرده است.

علی-خطیر

نظر چهره های ورزشی درباره رقم قراردادهای سپاهان

علی خطیر مدیرعامل استقلال در مصاحبه تازه خود مدعی شد که  باشگاه سپاهان با بودجه ۱٠٠٠ میلیاردی بسته شده است، نزدیک به ۵ برابر سقف قرارداد!

مدیرعامل استقلال در گفتگو با عادل فردوسی پور گفت:  قرارداد رضا اسدی با سپاهان ۱٠٠ میلیارد است. سال اول ۲٠ میلیارد و سال دوم ۸٠ میلیارد!

همچنین رضا جاودانی در این باره اعلام کرد مبلغ قرارداد پیام نیازمند با سپاهان ۱۶۰ میلیارد تومان است که سال اول ۱۰ میلیارد ثبت شده و سال دوم ۱۵۰ میلیارد!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها