|
کدخبر: 316549

گردشگری/خانه مسافر/تور مسافرتی

جمع آوری خانه های مسافر غیر مجاز /امنیت مسافر منجر به توسعه اقتصادی گردشگری میشود

خانه‌های غیرمجاز نه تنها خدمات مناسبی به گردشگران به‎ لحاظ بهداشتی و رفاهی ارائه نمی‌دهند بلکه از امنیت مناسبی برای مسافرانی که اقدام به اقامت در این منازل غیرمجاز می‌کنند نیز برخوردار نیستند.

اقتصاد جمع آوری خانه های مسافر غیر مجاز /امنیت مسافر منجر به توسعه اقتصادی گردشگری میشود

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان با بیان اینکه شناسایی تورها و خانه‌مسافرهای غیرمجاز در سطح استان به صورت‌ جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی تورها و خانه‌های مسافر، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

خالدی با اشاره به اینکه روند اخذ مجوز خانه‌مسافر از طریق سامانه ملی مجوزها در حال انجام است، عنوان کرد: باید در ارزیابی و صدور مجوز برای واحدهای خانه‌مسافر در سطح استان با دقت عمل اقدام شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان، آرامش و امنیت اجتماعی را از الزامات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان دانست و یادآور شد: انسجام بیشتر موجب نتیجه بهتر در تمامی بخش‌ها خواهد شد و این اداره‌کل تمام اقدامات لازم برای توسعه همکاری با دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های خصوصی استان را انجام خواهد داد.

عبدالملکی رئیس پایانه مرز باشماق هم بر همکاری همه جانبه برای ساماندهی تورهای غیرمجاز، جلوگیری از فعالیت آن‌ها، فعالیت بهتر و مثمر ثمرتر دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری مجاز و همچنین جلوگیری از فعالیت دلالان در مرز باشماق تاکید کرد.

همچنین خدر ویسی نماینده وزارت امور خارجه در کردستان بر لزوم ساماندهی و جلوگیری از فعالیت خانه‌ها و تورهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اتباع بیگانه تنها در قالب ویزای گردشگری و موقت حق اقامت دائم در استان کردستان را دارند.

در این جلسه مقرر شد موضوع تاسیس کنسولگری اقلیم کردستان عراق یا کشور عراق در استان کردستان ایران از مبادی و ارگان های ذی‌ربط پیگیری شود.

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها