|
کدخبر: 316478

مکمل سوخت/خودرو/سوخت

مکمل های سوخت تقلبی/هزینه های سنگین بعد از استفاده از این اکتان ها

گزارشات حکایت از آن دارد که یک انبار مکمل های تقلبی در پایتخت کشف شد.

اقتصاد مکمل های سوخت تقلبی/هزینه های سنگین بعد از استفاده از این اکتان ها

مکمل های سوخت تقلبی، مدتی است که نقل رسانه ها شده است و شاید روزانه خبرهایی از کشف یک انبار مکمل های تقلبی در کشور به گوش برسد. اما این گمانه زنی ها وجود دارد که تاکنون چقدر از مکمل های تقلبی در بازار توزیع شده است و رانندگان از آن استفاده کرده اند. گفته می شود که استفاده از مکمل های تقلبی سبب خواهد شد تا به مراتب، موتور خودرو از کار بی افتد و هزینه های سنگینی را به بار بی آورد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲ هزار لیتر مکمل سوخت تقلبی از کارگاهی در جنوب تهران خبرداد.

سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف کارگاه تولید و بسته بندی مکمل سوخت یا همان اکتان تقلبی در محدوده کهریزک شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران این پلیس در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که در یک باب کارگاه غیرمجاز در محدوده کهریزیک اقدام به تولید و بسته‌بندی مکمل سوخت تقلبی کرده‌اند.

وی با اشاره به هماهنگی قضایی و اخذ مجوز برای بازدید از این واحد کارگاهی گفت: ماموران در جریان بازرسی انجام شده از محل مشاهده کردند که در کارگاه مذکور اقدام به تولید و بسته بندی اکتان تقلبی شده است. همچنین بررسی‌ها نیز نشان داد که واحد تولیدی مذکور فاقد هرگونه مجوز قانونی اعم از مجوز استاندارد، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، آدرس تولیدی و ... بوده و انبار آن نیز جزو انبارهای غیرمجاز محسوب می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲ هزار لیتر مکمل سوخت تقلبی و غیرمجاز از این محل کشف شد، گفـت: کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

افشاری با بیان اینکه کارگاه مذکور پلمب شد، ادامه داد: همچنین در تحقیقات صورت گرفته مالک کارگاه نیز شناسایی و پس از طی تشریفات قضایی دستگیر شد. این فرد نیز به جرم خود اعتراف کرده و به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

نخستین موضوعی که هنگام خرید مکمل ‌های سوخت باید به آن توجه کنید، اورجیال بودن مکمل سوختی است؛ زیرا خرید مکمل سوخت تقلبی به جزء این که هیچ تاثیری بر عملکرد خودروهای ام جی نخواهد گذاشت، می‌تواند در درازمدت به قطعات موتور و سیستم سوخت‌رسانی آسیب زیادی برساند.

مضرات مکمل بنزین امروزه بر همه رانندگان آشکار شده است و بسیاری از کارشناسان همواره از مضرات مکمل بنزین برای خودروها می نویسند اگر به دنبال مضرات مکمل بنزین برای خودرو خود هستید در این بخش با ما همراه باشید. مکمل بنزین، از جمله فرآورده های سوختی هستند که حتما آنها را در جایگاه های عرضه سوخت به صورت قرص یا محلول دیده اید. این مکمل های اکتان بنزین آن طور که تولید کنندگان آنها می گویند، می توانند روان کنندگی و بازدهی سوخت را بالا ببرند، آلودگی ناشی از سوخت را کاهش دهند و از یخ زدن سوخت در دماهای پایین جلوگیری کنند، افزایش عمر موتور، پایداری سوخت، جدا شدن رسوبات و مواد زائد و روان کاری اجزای متحرک در سیستم سوخت رسانی و موتور از دیگر موارد ادعایی آنهاست و مضرات مکمل بنزین بسیار بیشتر است، این در شرایطی است که سازمان ملی استاندارد و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت تا کنون استاندارد این مکمل های اکتان بنزین را تایید نکرده اند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها