|
کدخبر: 316234

پلمب/داروخانه/داروی مخدر

فروش داروهای مخدر در عطاری ها / یک داروخانه و ۱۷ واحد صنفی پلمب شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۶۰۶ مورد بازرسی از مراکز و واحدهای عرضه کالاهای سلامت محور استان انجام؛ که منجر به پلمپ ۱۷ واحد صنفی متخلف شده است.

اقتصاد فروش داروهای مخدر در عطاری ها / یک داروخانه و ۱۷ واحد صنفی پلمب شد

دکتر عباس علیمرادیان اظهار کرد: این بازدیدها شامل تمامی مراکز فروش کالاهای سلامتی مانند داروخانه‌ها، واحدهای تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، آشامیدنی، عطاری‌ها، مراکز توزیع محصولات بهداشتی و لوازم آرایشی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی، مراکز ورزشی و … می‌باشد.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ مورد بازرسی از داروخانه ها، ۱۶۰ مورد بازرسی از عطاری ها، ۶۱ مورد بازرسی از باشگاه های ورزشی، ۵۶۵ بازرسی از واحدهای تولیدی موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۱۷۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی؛ آمار تفکیکی بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان غذا و دارو مجموعه سلامت استان است.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام شده، ۱۶ عطاری و یک داروخانه پلمپ شده اند و مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار ریال ارزش داروهای مخدر کشف شده از عطاری ها، مبلغ ۴ میلیارد ریال ارزش داروهای غیر مجاز و قاچاق کشف شده، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ارزش ریالی داروهای کشف شده به صورت گشت های مشترک با پلیس اماکن، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات و سازمان صنعت و معدن بوده؛ که پرونده آن ها جهت پیگیری سایر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر علیمرادیان در پایان بیان کرد: همشهریان محترم می‌توانند شکایات خود را به صورت همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۵ با شماره تلفن ۱۹۰ و در ساعات عصر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ با کارشناسان دارویی در میان بگذارند.

 

منبع: معاونت غذا ودارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها