|
کدخبر: 316115

سهمیه بنزین / قیمت بنزین / تاکسی

خبر فوری درباره نحوه محاسبه سهمیه بنزین / تکلیف این خودروها روشن شد

مسئول ارشد ستاد ملی سوخت اعلام کرده که با توافقی که با اتحادیه تاکسیرانی به انجام رسیده، تاکسی‌ها اولین گروهی خواهند بود که طرح جدید توزیع سوخت بر اساس پوشش بیمه ثالث برای آنها اجرا می‌شود. این اقدام به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت و ارائه تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی که خدمات حیاتی در زمینه حمل‌ونقل شهری ارائه می‌دهند، انجام می‌پذیرد.

اقتصاد خبر فوری درباره نحوه محاسبه سهمیه بنزین / تکلیف این خودروها روشن شد

احمدی فینی که هدایت ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور را برعهده دارد، توضیح داد: طبق قاعده موجود در ماده ۴۸ قانون بیمه ثالث، ناوگان بدون بیمه ثالث از صدور کارت سوخت محروم خواهند بود و این ستاد در حال طراحی برنامه‌ای است که بر اساس آن به خودروهای فاقد این بیمه، سهمیه بنزین نیز اختصاص نیابد. تأکید شده است که اجرای این طرح با تمرکز بر اولویت‌بندی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور بیان کرد: پس از اجرای موفق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان نفت گازسوز از حدود یک ماه پیش برنامه ریزی جهت نحوه اجرای این قانون در بخش ناوگان بنزین سوز را آغاز کرده ایم .

احمدی فینی تاکید کرد: با اجرای این قانون در بخش خودروهای سنگین، بیش از ۵۰ درصد رانندگان ناوگان سنگین اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خود کردند که منافع بالایی برای کشور به همراه داشته است.

وی  بیان کرد: مطابق پیشنهاد کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، مقرر شده است تا گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز از ابتدای دی ضمن اطلاع‌رسانی به تمامی دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه به مدت ۱ ماه، از حوزه ناوگان عمومی سواری (تاکسی ها) با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی و سازمانهای مربوطه صورت می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها