|
کدخبر: 315941

سوپ فرانسوی/سوپ پیاز/ غذای لاکچری

هزینه پخت سوپ پیاز فرانسوی / این غذای لاکچری چقدر پول می خواهد؟

در این گزارش به بررسی هزینه پخت یک سوپ پیاز فرانسوی پرداخته ایم.

اقتصاد هزینه پخت سوپ پیاز فرانسوی / این غذای لاکچری چقدر پول می خواهد؟

سوپ پیاز فرانسوی را قطعا خیلی از ما اسم آن را شنیده‌ایم و دوست داشتیم برای یک‌بار هم شده در منزل آن را درست کنیم؛ اما شاید نمی‌دانستیم که تهیه این سوپ خوشمزه، چقدر هزینه نیاز دارد و از چه موادی باید داخل آن استفاده کنیم. در منوی رستوران‌ها و کافه‌ها، شاید نام سوپ پیاز فرانسوی را دیده باشیم؛ اما از سفارش دادن آن خودداری کرده‌ایم. شاید دلیل چنین موضوعی این باشد که ممکن است از مزه آن خوشمان نیاید و اصولا خوردن سوپ را دوست نداشته باشیم.

باید گفت که سوپ پیاز فرانسوی، یکی از خوشمزه ترین سوپ‌هایی است که می‌توانید در عمرتان امتحان کنید. درست است که پیاز زیادی در پخت این سوپ به کار می‌رود؛ اما ترکیب پیاز با سایر مواد، مزۀ کمتری از پیاز احساس شود. باید گفت امتحان کردن حداقل یک‌بار سوپ پیاز فرانسوی باعث می‌شود که به‌صورت مجدد، این غذای لذیذ را درست کنید.

سوپ-پیاز

 

مواد اولیه سوپ پیاز فرانسوی

این سوپ خوشمزه، مواد اولیه چندانی نمی‌خواهد و ممکن است تمام آن‌ها را در منزل داشته باشید. خیلی سریع هم آماده می‌شود و نیازی نیست که زمان زیادی را برای آن صرف کنید. برای پخت سوپ پیاز فرانسوی، همان طور که از اسم آن مشخص است، به پیاز نیاز دارید. سیر، کره، پنیر پیتزا، نان تست، شکر، آرد، برگ بو، روغن زیتون، آب مرغ، عصاره مرغ و ادویه نیاز دارید. اگر دقت کنید، شاید ۹۰ درصد این مواد لازم را در خانه داشته باشید و فقط ۲ قلم را شاید نیاز داشته باشید تا از مغازه تهیه کنید.

 

مواد لازم

 قیمت

پیاز ۴ عدد

 ۱۲،۰۰۰

سیر ۲ حبه

۵،۰۰۰

کره ۵۰ گرم

۱۸،۰۰۰

پنیر پیتزه ۲۵۰ گرم

 ۱۰۰،۰۰۰

 نان تست ۶ عدد

 ۲۹،۰۰۰

 شکر ۱ قاشق و آرد سفید ۲ قاشق

 ۱۵،۰۰۰

روغن زیتون نصف فنجان

۲۰،۰۰۰

  عصاره مرغ ۲ عدد و آب مرغ

 ۱۰،۰۰۰

ادویه به مقدار لازم

   ۱۰،۰۰۰

 

 

علت آنکه رقم‌های پایین در مقابل بعضی مواد اولیه درج شده است، این است که این مواد در منزل وجود دارند و تنها مقدار اندکی از آن‌ها استفاده خواهد شد. برای پخت سوپ فرانسوی لذیذ برای ۴ نفر باید مبلغ ۲۲۰هزار تومان هزینه کنید.

سوپ-فرانسوی

 

درست مانند طرز تهیه سوپ پیاز ایرانی، برای آماده‌سازی سوپ پیاز خوشمزه به سبک فرانسوی نیز کار چندان سختی پیش رو نداشته و تنها باید مراحل ساده‌ای را طی کنید که اندکی حوصله می‌خواهد. در ابتدای کار، به سراغ پیازها می‌رویم و آنها را به صورت خلالی خرد می‌کنیم. سپس تابه‌ای برداشته و با مقدار کافی روغن، آنها را تفت می‌دهیم. سپس ۵۰ گرم کره را به پیاز‌ها اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا پیازها حسابی ریز شوند. ۲ حبه سیر را رنده می‌کنیم و به پیاز و کره اضافه می‌کنیم. کمی آرد را تفت می‌دهیم تا بوی آن بلند شود و بعد به سیر و کره و پیاز اضافه می‌کنیم. اکنون زمان اضافه کردن شکر است. بنابراین آن را روی مواد داخل تابه پخش می‌کنیم و بعد از اندک‌زمانی تفت دادن، همه مواد را با هم ترکیب می‌کنیم و به قابلمه‌ای که از قبل برای پخت سوپ در نظر گرفته‌ایم منتقل می‌کنیم. اکنون آب مرغ را اضافه می‌کنیم و عصاره مرغ را که به شکل پودر درآورده ایم به قابلمه اضافه می کنیم.

سوپ-فرانسوی۲

 

اکنون برای اینکه سوپ به‌خوبی جا بیفتد، باید به آن وقت بیشتری بدهیم. بنابراین فرصت خوبی برای تست کردن نان‌های تست داریم. بدین ترتیب ابتدا آنها را در توستر داغ و برشته می‌کنیم و سپس دونیم می‌کنیم. البته می‌توانید آنها را به تکه‌های کوچک‌تر نیز تقسیم نمایید. در این مرحله، تکه‌های نان تست را در تابه‌ای به همراه مقدار کافی روغن زیتون اندکی تفت دهید. همچنین درب قابلمه را بردارید و اطمینان حاصل کنید که سوپ آماده شده است. سپس پودر آویشن را به آن افزوده و بعد از حدود ۵ دقیقه شعله زیر آن را خاموش کنید. اکنون فر را روشن کنید و با دمای ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید. در مدتی که فر در حال گرم شدن است، کاسه‌های مخصوص سرو سوپ را کنار بگذارید و با مقدار کافی سوپ پر نمایید. سپس نان تست را به مقدار مساوی بین کاسه‌ها تقسیم کنید و روی آنها قرار دهید.

در این مرحله فقط باید به مقدار لازم از پنیر پیتزا برداشته و روی نان تست قرار دهید. سپس کاسه‌ها را در فر گذاشته و برای مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پنیر پیتزا به‌خوبی روی نان ذوب شود. در آخر، برای مدت ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیر به رنگ طلایی گرایش پیدا کند و کمی برشته شود. نوش جان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها