|
کدخبر: 315935

خلاقیت/ ورزش/ شرکت چینی/ پاداش کارگران/ پاداش کارمندان

خلاقیت به سبک چینی ها / بدو کارمند بدو

یکی شرکت‌ چینی برنامه جالبی را برای تشویق کارکنانش به تناسب‌اندام و سلامت اجرا کرده است؛ این شرکت به آن‌ها گفته است هر چه بیشتر بدوید بیشتر پاداش می گیرید.

اقتصاد خلاقیت به سبک چینی ها /  بدو کارمند بدو

روزنامه گوانگژو گزارش داد لین ژیونگ، رئیس شرکت تولید‌کننده‌ی کاغذ در چین، به کارگران خود گفته که برای به دست آوردن پاداش پایان سال باید بدوند و ورزش کنند. میزان پاداش دریافتی کارمندان به میزان دویدنشان بستگی دارد.

میزان پاداشی که کارگر دریافت می‌کند، بر‌اساس کیلومترهایی است که هر ماه می‌دود. ۳۰ کیلومتر دویدن در یک ماه، پاداشی معادل ۳۰ درصد از حقوق ماهانه‌ی آن‌ها است. ۴۰ کیلومتر دویدن، پاداش را به ۴۰ درصد می‌رساند. رسیدن به ۵۰ کیلومتر ۱۰۰ درصد پاداش دارد و بیشترین میزان پاداش ۱۳۰ درصد است که کارگران برای آن باید ماهی ۱۰۰ کیلومتر بدوند. رسیدن به حداکثر امتیاز مستلزم دویدن حدود ۳٫۳ کیلومتر در هر روز به مدت یک ماه است.

اگر کارمندی بتواند هر ماه و به‌مدت ۶ ماه ۵۰ کیلومتر متوالی بدود، برای خرید یک جفت کفش دو، تخفیف دریافت می‌کند.

به‌جز دویدن، فعالیت‌ها و تمرین‌هایی که با اپلیکیشن‌‌های تناسب‌اندام ثبت می‌شوند، نیز به حساب می‌آیند. نسبت محاسبه‌ی دویدن، به‌صورت ۱ به ۱ است و کوه‌نوردی ۱ به ۰٫۶ و راه‌رفتن ۱ به ۰٫۳ محاسبه می‌شوند.

خلاقیت-شرکت-چینی

لین ژیونگ در قله‌ی برفی اورست

لین یکی از طرفداران سلامتی و تناسب اندام است. او ادعا کرد که در گذشته از هر دو شیب کوه اورست بالا رفته است و حالا هر ماه ۹۰ کیلومتر می‌دود. او گفت: «تنها زمانی‌که کارکنان سالم باشند، شرکت می‌تواند دوام بیاورد.»

بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند کارکنان خود را تشویق کنند تا سالم باشند. سلامتی کارکنان از نظر شادی و بهره‌وری بیشتر و روزهای مرخصی کمتر برای شرکت‌ها مهم است. تشویق کارمندان معمولاً ازطریق تخفیف‌های باشگاه، طرح‌های اجاره‌ی دوچرخه‌ی ارزان یا روش‌های مشابه انجام می‌شود.

اجبار کارکنان به ورزش درصورت تمایل به دریافت پاداش‌هایشان، چیزی است که برخی از کارمندان به‌شدت به آن اعتراض دارند. همچنین، کارکنان به این اعتراض دارند که شاید افراد مشکل جسمی و پزشکی داشته باشند و نتوانند بدوند.

طرح لین در شبکه‌های اجتماعی چینی با تمسخر زیادی مواجه شده است؛ اما گوانگژو دیلی می‌گوید بیشتر کارکنان شرکت از طرح پاداش راضی هستند.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها