|
کدخبر: 315897

صدور مجوز/ درگاه ملی مجوز/ جواز کسب

پایان دوران صدور مجوزهای کاغذی / امضاهای طلایی حذف می شوند

به استناد ماده ۱ قانون صدور مجوزها، تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شوند.

اقتصاد پایان دوران صدور مجوزهای کاغذی / امضاهای طلایی حذف می شوند

مقرر شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲، طبق قانون، پروانه‌های کسب از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها mojavez.ir به صورت کاملاً الکترونیک و توسط سامانه نوین اصناف متعلق به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی صادر شود؛ اما با بررسی های انجام گرفته مشخص شده که برخی اتحادیه های صنفی، هنوز به روال سابق و دریافت مدارک کاغذی و حتی وجه نقد مبادرت می ورزند. این اقدام، مخالف قانون دولت در جهت حذف امضا‌های طلایی است.

در همین رابطه، دبیرخانه مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد، در برخی دستگاه‌های اجرایی شامل وزارتخانه‌های ارتباطات، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، نیرو، جهاد کشاورزی و سازمانهای انرژی اتمی و استاندارد و بخش صنفی وزارت صمت، صدور متمرکز مجوزهای کسب و کار شروع شده است.

به رغم اینکه تا پایان سال باید مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شود، اما ۱۵ مرجع صدور مجوز شامل ۷ وزارتخانه هنوز زمینه فنی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک را فراهم نکرده‌اند.

در حال حاضر بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان صدا و سیما، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، صندوق نوآوری و شکوفایی، قوه قضائیه، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور شامل شهردار‌یها زمینه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را فراهم نکرده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها