|
کدخبر: 251182

اطلاعیه مهم وزارت اقتصاد درباره مجوزهای کسب و کار

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی فراخوانی از عموم مردم دعوت نمود برای ارزیابی درگاه ملی مجوزهای کسب وکار به نشانی mojavez.ir مراجعه و ضمن بازدید از این درگاه، نواقص و اشکالات احتمالی آن را گزارش کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (مرکز  ملی پایش و بهبود محیط کسب وکار) در این فراخوان تصریح کرده است، در اجرای ماده ۷ قانون اصل۴۴، طی ماه‌های گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی، شروط صدور مجوزهای کسب وکار تاحد ممکن شفاف و سهل شده و در درگاه ملی مجوزها در معرض استفاده عموم قرار گرفته است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (مرکز  ملی پایش و بهبود محیط کسب وکار) از هموطنان دعوت می‌کند از این درگاه به نشانی mojavez.ir بازدید و نواقص و اشکالات احتمالی آن‌را به شماره ۰۹۱۹۸۰۵۰۶۳۶ در پیام رسان ها اطلاع دهند تا قبل از ۶فروردین ماه ۱۴۰۱  نسبت به اصلاح آن اقدام لازم صورت پذیرد.

در این فراخوان که توسط شادا منتشر شده، تأکید شده است، درگاه ملی مجوزها باید شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای دریافت مجوز همه کسب‌وکارها (بجز کسب‌وکارهای صنفی) را بطور شفاف و عامه‌فهم، به شهروندان ارائه دهد و هر داوطلب سرمایه‌گذاری باید بتواند در این درگاه حق و تکلیف خود را درباره مجوز کسب‌وکار مورد نظرش به روشنی متوجه شود و به راحتی مجوز مورد نظرش را درخواست و بطور الکترونیک آنرا دریافت کند.

لازم به ذکراست:

۱. مجوزهای صنفی همچنان از درگاه قبلی(Asnaf.g۴b.ir) صادرمی شود.

۲.وزارت امور اقتصادی و دارایی (مرکز  ملی پایش و بهبود محیط کسب وکار) با کمک دستگاه‌های اجرایی، امضاهای طلایی و شرایط مبهم و قابل تفسیر برای صدور مجوزهای کسب‌وکار را با تصویب هیئت مقررات زدایی حذف کرده است. چنانچه شهروندی شرط مبهم و قابل تفسیر (مثل داشتن ارتفاع مناسب یا مهارت به میزان کافی و...) را که پشتوانه قانون یا دولت نداشته‌باشد، در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) پیداکند و تا پنجم فروردین۱۴۰۱ مستنداً به شماره ۰۹۱۹۸۰۵۰۶۳۶ اطلاع دهد، ۴۰۰ هزار تومان جایزه دریافت خواهدکرد.

۳.وزارت امور اقتصادی و دارایی (مرکز  ملی پایش و بهبود محیط کسب وکار) همچنین به ۲۰ نفر از هموطنانی که بتوانند تا سوم فروردین سال ۱۴۰۱ در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) اشکال تایپی، محتوایی و نیز نام کسب وکارهای (غیر صنفی) ازقلم افتاده را شناسایی کنند وبه شماره ۰۹۱۹۸۰۵۰۶۳۶ اطلاع دهند، به قید قرعه نفری ۵۰۰ هزار تومان تقدیم خواهد کرد.

ممکن است کاربران حین ورود، استفاده یا درخواست مجوز، با اشکالات فنی هم مواجه شوند، تذکر این اشکالات به شماره فوق، موجبات فعالیت بی عیب و نقص درگاه ملی مجوزها را فراهم خواهد کرد.

با تشکر از مشارکت هموطنان عزیز در این فراخوان و آرزوی سالی سرشار از موفقیت، رونق و  تندرستی  برای آنان و میهن اسلامی.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها