|
کدخبر: 315556

زمان برگزاری اتو اکسپو تهران مشخص شد

به تازگی در یک نشست خبری جزئیات برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران اعلام شد.

نمایشگاه «اتو اکسپو تهران» که به عنوان معتبرترین رویداد صنعت خودرو و فناوری‌های جدید همراه با صنایع مرتبط شناخته می‌شود، قرار است در ماه بهمن در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برپا شود.

در کنفرانس خبری که با حضور مسئولان برجسته این حوزه تشکیل شد، مریم شفیعی، مدیرعامل کانون ایران نوین و مسئول برگزاری این رویداد، بیان داشت که این کانون تلاش ۳۳ ساله خود را صرف رسیدن به سطحی از استانداردهای جهانی نموده و هدفش ایجاد نمایشگاهی است که از لحاظ کیفیت و سطح برگزاری، نوآورانه و متمایز از رویدادهای پیشین در ایران باشد.

مدیرعامل کانون ایران نوین گفت: تیم برگزار کننده نمایشگاه خودرو تهران دارای سوابقی درخشان در عرصه‌های بین‌المللی است و هدف از برپایی این رویداد، تنها ایجاد یک بازارچه موقت خودرو نیست، بلکه مقصود آن است که با برجسته کردن تفاوت‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر از یک نمایشگاه خودرو در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. این تجربه‌ای است که امیدواریم بتواند مسیری صحیح را پیموده و در آینده، به عنوان الگویی برای دیگر نمایشگاه‌ها عمل کند.

او خاطرنشان کرد که اتو اکسپو تهران با هدف به وجود آوردن یک رویداد ویژه و منحصر به فرد برگزار می‌شود و قصد دارد تا به عنوان یک الگوی استاندارد برای نمایشگاه‌های آتی در نظر گرفته شود.

نمایشگاه تهران محدود به خودروهای چینی نیست

امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران گفت: اتو اکسپو تهران نام پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو تهران است. در طراحی لوگو اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ از پنج رنگ مختلف استفاده شده که نشان دهنده ۵ بخش مجزا در این نمایشگاه است. ما با هم اندیشی با رسانه و برای از میان برداشتن مشکلاتی که در گذشته در این نمایشگاه وجود داشت کار خودمان را آغاز کردیم و برنامه‌های متنوعی هم برای نمایشگاه داریم.

 رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران مدت برگزاری این نمایشگاه را ۷ روز ذکر کرد و گفت:  روز نخست اختصاص به خبرنگاران دارد و ۶ روز دیگر با برنامه های متنوع در خدمت تمامی بازدیدکنندگان هستیم.

نجبا با بیان اینکه حتی برندهایی که تاکنون خبری از واردات محصولاتشان به ایران نبوده نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت خاطر نشان کرد: بنابراین می توان گفت که برخلاف تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده در سال‌های اخیر، نمایشگاه تهران ۱۴۰۲ محدود به خودروهای تکراری چینی نخواهد بود. ما قصد داریم تا بهترین نمایش از دستاوردهای صاحبان برند، تولید کنندگان و وارد کنندگان را داشته باشیم.

در ادامه نشست خبری عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب که بناست تا این نمایشگاه در این مجموعه برگزار شود نیز گفت: نگاه فعالین این بار نگاه به غرفه‌فروشی و متراژ نیست بلکه شعار ما آرامش تجارت است.

وی اظهار کرد: طی سالیان اخیر به جای نمایشگاه شاهد برگزاری تور بودیم و تکرار و تکرار نمایشگاه در کشور را داشته‌ایم و در صنعت نمایشگاهی ما خلاقیت وجود نداشته است.

تقدسی نژاد گفت: اگر قرار است که رویدادهای مختلفی در نمایشگاه تعریف بشود، می‌بایست خلاقیت در آن بکار گرفته شده و رقابت‌ها از جنس حل مشکلات آن حوزه باشد. به گفته تقدسی نژاد، اتو اکسپوی تهران نمایشگاهی در سطح جهانی خواهد بود و امید است این نمایشگاه مورد قبول شرکت‌کنندگان باشد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز در ادامه این نشست خبری گفت: در اکثر  نمایشگاه‌ها به نظر می‌ر‌سد ما همان خودروهایی که در خیابان شاهد آنها هستیم، با رنگی متفاوت در نمایشگاه هم می‌بینیم! اما اتفاق متفاوتی این بار در حال رخ دادن است و با برنامه‌ریزی خوبی که در این خصوص صورت گرفته، اتفاق خوبی برای این صنعت رقم خواهد خورد و  امیدواریم این بار شاهد نمایشگاهی در سطح جهانی، خاص و منحصر به فرد باشیم.

زمان برگزاری اتو اکسپو تهران

در این بخش از گزارش لازم به ذکر است که پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران  از ۹ تا ۱۵ بهمن‌ماه و درمساحت ۶۰هزارمترمربعی مجموعه شهرآفتاب برگزار خواهد شد. همچنین قرار است هر روز از نمایشگاه خودرو امسال یک نام خاص و مشخص (مانند روز حفاظت از محیط زیست و کیفیت) داشته باشد و در آن روز نشست‌ها و پنل‌های مختلف و مرتبط با آن موضوع برگزار شود.

تاکنون فهرست دقیق و کاملی از شرکت‌های خودروساز، مونتاژ کاران، واردکنندگان و صنایع وابسته که در این نمایشگاه شرکت کردند منتشر نشده است اما آن‌ طور که پیدا است بیشتر خودروسازان و حتی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین شرکت‌های فعال وابسته به صنعت خودرو حضور خواهند داشت.

امید نجبا رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب و جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس به عنوان مهمان حضور داشتند. کانون ایران نوین قرار است با استفاده از تجربیات قبلی خود در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایران و خارج از ایران شرایطی را فراهم کند تا کیفیت برگزاری نمایشگاه برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان مطلوب و فراتر از دوره‌های قبلی باشد. همچنین این کانون قرار است برنامه‌های ویژه، خلاقانه و نوآورانه‌‌ای مانند انواع تست درایوها، نشست‌ها و پنل‌های مختلف را در نظر بگیرد. بر اساس آنچه رئیس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد، در طراحی لوگو اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ از پنج رنگ مختلف استفاده شده که نشان دهنده ۵ بخش مجزا در این نمایشگاه است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها