|
کدخبر: 315536

بازار ارزهای دیجیتال | بازار کریپتو | صرافی ارز دیجیتال

صرافی معروف ارز دیجیتال هک شد / چه بلایی بر سر کیف پول ها می آید؟

امروز در حادثه‌ای ناخوشایند، صرافی معروف غیرمترکز (DEX) OKX مورد حمله‌ی هکری قرار گرفت و در اثر آن، مهاجمین توانستند مبلغی بالغ بر ۴۰۰ هزار دلار را از حساب‌های کاربران بربایند.

اقتصاد صرافی معروف ارز دیجیتال هک شد / چه بلایی بر سر کیف پول ها می آید؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در این حمله مخرب، خسارتی حدود ۴۲۴ هزار دلار به بار آمده و ظاهراً نهاد مسئول بر روی نصب روتر های صرافی OKX در این عملیات مشکوک سهیم بوده است.

اگرچه OKX با حذف پراکسی مرتبط با حمله سریعاً اقدام کرد، اما نگرانی‌هایی در مورد نشت احتمالی کلید خصوصی برای حساب ۰xFacf۳ همچنان وجود دارد.

این نقض زمانی آشکار گشت که کاربری به نام axe_ping@ متوجه به سرقت رفتن دارایی‌ها از کیف پول خود شد.

انتقال یافته است. قابل ذکر است، تمام کیف پول‌های در معرض ریسک OKX مجاز بودند، که نشان‌دهنده یک نقض امنیتی در این صرافی است.

طبق بیانیه OKX، این حادثه امنیتی ناشی از هک کردن حقوق مدیریت برای یک قرارداد بازارساز OKX بوده و دارایی‌های مرتبط با ۱۸ آدرس مجاز برای این قرارداد به خطر افتاده است. OKX به سرعت قراردادهای آسیب‌دیده را غیرفعال کرد تا از دارایی‌های کاربران محافظت کند.

صرافی OKX متعهد به جبران خسارت کاربران شده است. این صرافی همچنین متعهد شده که یک ارزیابی امنیتی جامع انجام دهد و تمام قراردادهای مربوطه را بازسازی کند.

بد نیست بدانید که بر اساس گزارش CCData، صرافی OKX یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال و یک پیشگام وب۳ است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان در آن فعالیت می‌کنند.

در بحبوحه تحولات مربوط به بایننس و جریمه قابل‌توجه ۴.۳ میلیارد دلاری آن، OKX سهم بازار خوبی را در فضای ارزهای دیجیتال به دست آورده است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها