|
کدخبر: 315480

لایحه بودجه/مجلس/تورم

تعویق تصویب لایحه بودجه/ علت چیست؟

وزیر اقتصاد در ارتباط با به تعویق افتادن لایحه بودجه گفت: به دلیل آئین نامه جدید تقدیم لایحه به مجلس به تعویق افتاده که اتفاق غیر طبیعی نیست.

اقتصاد تعویق تصویب لایحه بودجه/ علت چیست؟

احسان خاندوزی, وزیر اقتصاد, پیرامون به تعویق افتادن لایحه بودجه اظهار کرد: طبق آئین نامه جدید مجلس  تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس به صورت  ۲ مرحله‌ای شده است و پس از تصویب مرحله اول و با ۲ ماه فاصله کلیت بودجه در مرحله دوم به تصویب خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: اختلافاتی در خصوص کلیات لایحه بودجه بین مجلس و ذوجود داشت ولی تصویب مرحله اول تا ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد.

خاندوزی با اشاره به دستاوردهای همایش ۲ روزه اصلاح ساختارهای اقتصاد ایران گفت: دولت سیزدهم تمرکز جدی خود را بر روی اصلاح ناترازی ساختارها قرار داده است و با اتکا به ظرفیت صاحبنظران و کارشناسان و اساتید دانشگاهی سعی دارد در برنامه هفتم گام جدی در حل بیماری‌ها و اصلاح ناترازی ساختار حوزه اقتصاد اعم از بودجه، حوزه بانکی، مالیات، صندوق‌های بازنشستگی و غیره بردارد و برگزاری این همایش با حضور اساتید و کارشناسان از سراسر کشور و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف گام مؤثری برای دستیابی به اهداف اقتصادی ما محسوب می‌شود

وی افزود: از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم اقدامات کوتاه مدت در پروژه‌های عمرانی، فعال کردن بنگاه‌های تعطیل شده، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی صورت گرفته است ولی نباید از ریل گذاری میان مدت در مقاوم سازی اقتصاد در مواجهه با تحریم‌ها و تورم غافل باشیم و این مشکلات به صورت جدی حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد از انعقاد ۷ تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه نیازمندی‌های دولت به دانشگاه‌ها ارجاع و راه حل آنها توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا بتوان تصمیمات عالمانه در حوزه اقتصاد اتخاذ نمائیم.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و رویکردهای همه حوزه‌های دانشگاهی متناسب با رویکرد خود است و هرگز در بین مباحث با نگاه‌های اقتصاد متمرکز و یا نگاه اقتصاد رها سازی شده سرگردان و حیران نخواهد ماند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها