|
کدخبر: 315265

واریز یارانه / یارانه نقدی / کالابرگ الکترونیک

واریز یارانه به این خانوارها / جزئیات پرداخت اعلام شد

علی‌رغم اینکه بیش از سه ماه تا خاتمه سال ۱۴۰۲ مانده است، دیگر بحث واریز یارانه برای سال ۱۴۰۳ مطرح شده است. به نظر می‌رسد که پرداخت یارانه‌های نقدی، حمایت‌های معیشتی و فراهم‌آوری کوپن‌های الکترونیکی همچنان ادامه خواهد داشت.

اقتصاد واریز یارانه به این خانوارها / جزئیات پرداخت اعلام شد

اخیراً معاونت سازمان برنامه و بودجه اطمینان داده است که یارانه‌های سال ۱۴۰۳ قطعاً پرداخت خواهند شد و تأکید کرده است که همچون سال جاری، یارانه‌های نقدی و معیشتی به علاوه کالابرگ‌های الکترونیک به حساب واجدین شرایط واریز می‌گردد. با این اعلان جدید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد تداوم پرداخت یارانه در سال آتی نیست و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط معاونت سازمان، ادامه پرداخت یارانه‌ها برای سال ۱۴۰۳ تضمین شده است.

یارانه ۱۴۰۳ مانند سنوات سال جاری پرداخت می‌شود

سعید شوال، معاون سازمان برنامه و بودجه رسماً از پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیکی به گروه‌های یارانه‌بگیر و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد. همچنین یارانه دارو، شیرخشک و ملزومان مصارف پزشکی و همچنین پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:

سازوکارهای لازم برای تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور و اعمال معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال و تشویق کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از سکوهای داخلی پیش‌بینی شده است.

پیش‌تر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تکلیف پرداخت یارانه ۱۴۰۳ را مشخص کرد. به گفته وی: «یارانه سال ۱۴۰۳ براساس برنامه هفتم توسعه و با هدف ایجاد رفاه همگانی ویژه خانوارهای کم درآمد جامعه (دهک‌های ۱ تا ۳) در قالب طرح کالابرگ پرداخت خواهد شد.»

وی افزود: «دو یارانه برای کالاهای اساسی درنظر گرفته شده است؛ یکی یارانه ارزی و دیگری یارانه ریالی. پس باید به این موضوع توجه داشته باشیم. یعنی دقیقاً ارز می‌دهیم و گندم، سویا، ذرت و شکر وارد می‌کنیم و این جدا از یارانه انرژی است که پرداخت می‌کنیم.»

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها