|
کدخبر: 315203

وزیر صمت / واردات خودرو / بازار خودرو / خودرو برقی

مخالفت وزیر صمت با واردات خودروهای برقی چینی / خودروسازان دست به کار شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد که خودروسازان داخلی به جای معطوف کردن توجهات به واردات خودروهای برقی چینی، باید روی تولید خودروهای برقی با تکنولوژی ایرانی کار کنند. او افزود که باید خودروهایی منطبق با شرایط اقلیمی ایران طراحی و ساخته شوند.

اقتصاد مخالفت وزیر صمت با واردات خودروهای برقی چینی / خودروسازان دست به کار شوند!

امروز عباس علی آبادی در مراسمی که برای معرفی اولین خودروی کاملا برقی ساخت داخل برگزار شده بود، اعلام کرد که در پی انجام تفاهمی میان شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی، وزارت صنعت، و شرکت مدیران خودرو، بزودی این نوع خودروها به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه می‌شوند. وی بر اهمیت آموزش مصرف‌کنندگان جهت رانندگی با این خودروها تاکید کرد و خبر داد که وزارت صنعت در نظر دارد یک پیوست فرهنگی را آماده و منتشر سازد تا آگاهی‌های عمومی در این زمینه افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه با بکارگیری خودروهای برقی تنوع سوخت در کشور فراهم می شود، گفت: البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که این خودروها فعلا آزمایشی هستند و باید بررسی کنیم کدام خودروی برقی برای کدام یک از اقلیم کشور باید تولید شود به همین منظور خودروسازان باید متناسب با اقلیم خودمان محصول برقی تولید کنند نه اینکه خودروی برقی چینی را در کشور تولید نمایند.

وزیر صنعت تصریح کرد: از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها