|
کدخبر: 315125

قیمت مرغ / قیمت ران مرغ | قیمت بال مرغ

مرغ باز هم گران شد / قیمت جدید خرده فروشی‌ چند است؟

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف اعلام کرد که درباره کمبود عرضه و گران فروشی مرغ در کشتارگاه، نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی ارسال کرده‌ایم. او افزود: میانگین قیمت مرغ در تهران به ۹۵ هزار تومان و در کشور به ۸۸ هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصاد مرغ باز هم گران شد / قیمت جدید خرده فروشی‌ چند است؟

بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، اظهار داشت که قیمت مرغ به طور قابل توجهی افزایش یافته است و بر این اساس نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شده است تا اقدامات لازم برای تامین و فروش مرغ با نرخ مصوب در مرغداری‌ها رعایت شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده، قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده‌فروشی‌های تهران بین ۹۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت متوسط در کشور بین ۸۸ هزار تومان تا ۹۲ هزار تومان است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت در خرده فروشی کمبود عرضه مرغ در بازار و بالا رفتن قیمت مرغ در کشتارگاه‌ها و مرغ  زنده در مرغداری است.

 وی با بیان اینکه سود فروش مرغ در خرده فروشی‌ها پایین‌تر از نرخ مجاز ۱۰ درصدی است، تصریح کرد: خرده فروشان در تهران نیز هر کیلوگرم مرغ را به قیمت ۹۰ تا ۹۲ هزار تومان دریافت می‌کنند و در محدوده ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها