|
کدخبر: 314960

تعزیرات حکومتی/ قاچاق/ احتکار

جریمه های میلیاردی سازمان تعزیرات / از قاچاق کارد و چنگال تا زیر میزی عجیب جراح بینی

در اخبار تعزیراتی امروز، گزارش شده است که با پزشک سودجو در خراسان رضوی به برخورد قاطعی صورت گرفته است. همچنین، یک قاچاقچی شیرخشک در لرستان به محکومیت ۲۴ میلیارد ریالی و گروهی از قاچاقچیان خودروی خارجی در اردبیل به محکومیت ۲۳۰ میلیارد ریالی محکوم شده‌اند. همچنین، تعزیر ابزار فروش متخلف در سقز و قاچاقچی کالا در همدان نیز مورد تعزیر قرار گرفتند.

اقتصاد جریمه های میلیاردی سازمان تعزیرات /  از قاچاق کارد و چنگال  تا زیر میزی عجیب جراح بینی

به گفته سید مرتضی مدنی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، پرونده پزشک جراح متخصص گوش، حلق و بینی که به اتهام دریافت وجه اضافه بر تعرفه‌های مصوب در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک و گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر درج تخلف در پرونده پزشکی، متخلف را به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدنی گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بازرسی از یک کلینیک جراحی گوش، حلق و بینی با مشاهده تخلف پس از اقدام به بررسی پرونده های جراحی این پزشک و مصاحبه با بیماران وی، پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت ۲۳۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان خودرو خارجی در اردبیل

علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل گفت: پرونده قاچاق یک دستگاه خودرو بنز خارجی مدلcc ۲۰۰ به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال و یک دستگاه خودرو BMW مدل x۳ به ارزش ۳۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه به ضبط خودرو، دو متهم را در خصوص خارج نکردن خودرو  BMW مدل x۳  ورود موقت در مهلت مقرر، جمعاً به پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: شعبه همچنین در خصوص خارج نکردن یک دستگاه بنز خارجی مدلcc ۲۰۰ ورود موقت در مهلت مقرر را بررسی و تخلف را محرز و علاوه بر ضبط خودرو، متهم را به پرداخت ۴۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل افزود: شعبه در خصوص متهم ردیف چهار به دلیل مباشرت در قاچاق کالا و حمل آن به پرداخت ۹۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل پس از دریافت گزارش پیرامون استفاده از خودروهای عبور موقت، پس از پایان مهلت قانونی موضوع را بررسی و با کشف تخلف پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت ۲۴ میلیارد ریالی قاچاقچی شیرخشک در لرستان

علیرضا لطفی مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: پرونده ۱۶ تن شیرخشک قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان نورآباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و جوابیه استعلام، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی  معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان نورآباد با کشف این محموله از یک دستگاه خودرو کامیون باری با توجه به نداشتن برگه حمل، پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

تعزیر ابزار فروش متخلف در سقز

حسین رحیمیان سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی سقز به پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی ابزار فروشی به ارزش چهار میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال رسیدگی کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: این شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۴۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی و پرداخت چهار میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال در حق شاکی پرونده محکوم کرد.

طبق اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، رحیمیان گفت: با شکایت فردی از گرانفروشی یک ابزار فروش، اداره صنعت، معدن و تجارت موضوع را بررسی و پس از احراز تخلف پرونده را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

قاچاقچی کالا پای میز محاکمه در همدان

 مرضیه یونسی مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: پرونده قاچاق ۲۰۰کارتن کارد، چنگال و انواع چینی و بلور به ارزش ۹ میلیارد و ۲۷۳میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به اقرار متهمان و مطابقت نداشتن کالای مکشوفه با اسناد ارائه شده، متهم ردیف اول را برای نگهداری کالای قاچاق به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین متهم ردیف دوم برای حمل کالای قاچاق به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: ماموران نیروی انتظامی کالاهای قاچاق را از یک دستگاه اتوبوس کشف‌ و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها