|
کدخبر: 314572

ارز دیجیتال | رمز ارز | بیت کوین | ماینینگ

افزایش قیمت بیت کوین درآمد ماینرها را کاهش داد! / علت چیست؟

علی‌رغم افزایش تدریجی قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین قیمت آن در ۱۰ مارس از محدوده ۲۰۰۰۰ دلار به کمی بیش از ۳۸۰۰۰ دلار در ۱ دسامبر ۲۰۲۳، درآمد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد افزایش قیمت بیت کوین درآمد ماینرها را کاهش داد! / علت چیست؟

بر اساس گزارش banklesstimes.com درآمد ماه نوامبر ماینرها به مبلغ ۶۱۵.۱ میلیون دلار رسیده که تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار کمتر از درآمد ژانویه است.

از زمان رسیدن به بالاترین رقم ۹۱۸.۸ میلیون دلاری در ژانویه، درآمد ماینرها به تدریج در ماه‌های بعد کاهش یافته است. ماه اکتبر تنها زمانی بود که این روند کاهش یافت و ماینرها با ۸۸۵ میلیون دلار دومین درآمد ماهانه در سال ۲۰۲۳ را به دست آوردند.

آلیس لیتهام، تحلیلگر Banklesstimes، در مورد کاهش درآمد ماینرها گفت: این رکود، نگرانی گسترده‎ای را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است و ما را بر آن داشته تا عوامل مؤثر در این کاهش قابل توجه را بررسی کنیم.

در گزارش Banklesstimes، نوسانات قیمت بیت کوین به عنوان یکی از عوامل کلیدی توضیح‌دهنده کاهش درآمد ماینرها شناسایی شده است. در همین حال، گزارش قبلی Galaxy کاهش درآمد را به آنچه که به عنوان «افزایش باورنکردنی هش‌ریت شبکه در نیمه اول سال» توصیف کرد، نسبت می‌دهد.

افزایش هش ریت به دلیل بهبود اقتصاد استخراج، عرضه بیش از حد دستگاه‌های ایسیک دست دوم در بازار ثانویه و همچنین اتصال ریگ‌های استخراج نسل جدید است. سایر نشریات، کاهش درآمد ماینرها را به افزایش قیمت انرژی نسبت داده‌اند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها