|
کدخبر: 314567

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

قیمت میگو در بازار/ غذاهای دریایی همچنان گران است

قیمت میگو در بازار، رقم‌های متفاوتی را نشان می دهد. به گونه ای که اختلاف قیمت آن از ارزان‌ترین تا گران ترین به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

اقتصاد قیمت میگو در بازار/ غذاهای دریایی همچنان گران است

میگو، یکی از غذاهایی است که طرفداران خاص خودش را دارد و چندان عام پسند نیست. اصولا غذاهای دریایی به دلیل طعم و بو و قیمت بالایی که دارند، چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند و تنها عده ای خاص به سمت این مدل غذاها کشیده می شوند. با آنکه صید میگو زحمت بسیاری را طلب می‌کند، اما شاهد آن هستیم در بازار، انواع این غذای دریایی به فراوانی یافت می شود.

میگو-میگو

اختلاف قیمت میگو در بازار

باید گفت که مدتی است، میگو، جای خود را در سفره ها از دست داده است و گفته می شود، گرانی بیش از حد، دلیل اصلی این ماجرا است. پزشکان بر این باور هستند که میگو، خواص بسیاری دارد اما قیمت بالای آن سبب شده است تا سفره ما ایرانی ها را ترک کند. اگر یک خانواده ۴ نفره ایرانی را در نظر بگیریم که بخواهند برای یک وعده غذایی، میگو مصرف کنند، باید برای یک بسته بندی نیم کیلویی آن، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. به نظر شما، نیم کیلو میگو، برای یک خانواده ۴ نفره مناسب است؟ اگر هر خانواده ۴ نفره بخواهند برای یک وعده میگو بخورند، حداقل به ۱ کیلو میگو نیاز دارند. در این صورت باید مبلغ ۱ میلیون تومان پول پرداخت شود که باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، مبلغ بسیار بالایی است.

میگو-قیمت

 

میگو-قیمت۲

میگوهای آلوده به کشور برگشتند

این غذای گران قیمت محصول استان بوشهر است و به کشورهایی مانند چین و ژاپن صادر می شود اما مدتی است که این کشورها، بعد از مشاهده میگوها، آن ها را مجدد به ایران پس فرستاده و می گویند که بار آلوده است. طبق مشاهدات کارشناسان، این آلودی از نوع آلودگی فاضلابی مطرح شده است و سبب شد تا صادرات میگو با بحران روبه رو شده و اقتصاد کشور را کمی دچار مشکل کند. تصور کنید برای کشورهایی مانند چین و ژاپن که استانداردهای مواد غذایی پایین دارند، میزان آلودگی میگوهای ایران چقدر بوده است که محصول را پس فرستاده اند.

لازم به ذکر است که اعلام کرده اند تا مسیر جدید صادراتی برای صیادان بوشهری باز خواهد شد. اما کجا؟ کشورهایی مانند عراق و روسیه و حوزه قفقاز؟ این نکته جالب توجه است که بدانید، همین میگوی دارای آلودگی که توسط چین و ژاپن در شده اند، در بازارهای خودمان با قیمت بالایی به فروش می رسد. یعنی درواقع میگوهایی را خریداری می کنیم که آلودگی دارند و توسط کشورهای دیگر پذیرفته نیست. طبق گفته مسئولان، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

میگو-عکس

اختلاف قیمت میگو در بازار های داخلی کمی عجیب به نظر می رسد. قیمت از  ۲۰۰هزار تومان در بسته بندی های نیم کیلویی آغاز می شود و تا ۵۰۰ هزار تومان بالا می رود. دلیل این اختلاف قیمت مشخص نیست که چرا یک محصول باید انقدر اختلاف داشته باشد.

خواص میگو

این ماده غذایی گران قیمت دارای خواص بسیاری است که از جمله آن ها می توان به سلامت پوست و مو، رژیم لاغری و کاهش وزن، رفع خستگی و افزایش انرژی، کاهش ابتلا به کم خونی، پیشگیری از پیری زودرس و خواص ضد سرطانی اشاره کرد. اما باوجود قیمت بالایی که دارد، باید از خواص آن چشم پوشی کرد و این غذای سرشار از خاصیت را نادیده گرفت و سبد غذایی حذف کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها