|
کدخبر: 314541 سارا سمیع شمس

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

قیمت جدید مایکروویو، مایکروفر و سولاردام / کدام مناسب تازه عروس ها است؟

گسترش نیوز در این گزارش به بررسی قیمت مختلف مایکروویو، مایکروفر و سولاردام پرداخته است. در این گزارش به این سوال پاسخ خواهیم داد که خرید کدام یک به صرفه‌تر است؟

اقتصاد قیمت جدید مایکروویو، مایکروفر و سولاردام / کدام مناسب تازه عروس ها است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مایکروویو و مایکروفر دو نام برای یک دستگاه است، در حالی که تفاوت‌هایی وجود دارند. مایکروویو دستگاهی است که برای گرم کردن و پخت و پز سریع غذا با استفاده از امواج مایکروویو به کار می‌رود. مایکروفر هم می‌تواند شامل همان قابلیت‌های مایکروویو باشد و اضافه بر آن، قابلیت‌های فر، مانند پخت و برشته کردن غذا را نیز داشته باشد.

از سوی دیگر، سولاردم یک نوآوری نسبتا جدید در دستگاه‌های پخت و پز است که از فناوری‌های مایکروویو و هالوژن یا المنت‌های حرارتی برای پختن غذا استفاده می‌کند، این دستگاه همچنین می‌تواند نور را جهت پخت، سریع‌تر و یکنواخت‌تر در غذاها به کار ببرد. با درک تفاوت‌های بین این ۳ دستگاه می‌توان انتخاب دقیق‌تری برای خرید متناسب با نیازهای آشپزخانه انجام داد.

بر همین اساس گسترش نیوز سعی دارد، در این گزارش به بررسی قیمت مختلف مایکروویو، مایکروفر و سولاردام بپردازد.

گران ترین مایکروویو در بازار

ظاهر مشابه مایکروویو و مایکروفر می‌تواند باعث سردرگمی کاربران شود، چون هر ۲ دستگاه دکمه‌ها و پنل‌های کنترل مشابهی دارند و برای انجام کارهای پخت و پز استفاده می‌شوند اما تفاوت ساختاری و عملکردی در نحوه پخت و گرم کردن غذا وجود دارد. می‌توان گفت هر دوی این دستگاه‌ها حدودا در یک رنج قیمتی جای دارند و به همین دلیل بهتر است با توجه به نیازتان و ویژگی‌های دستگاه خرید خود را انجام دهید. در تصویر زیر مدل‌های مختلف مایکروویو را می‌بینیم که با توجه به برندهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارد. گران‌ترین مایکروویو در بازار به قیمت ۴۲ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد. با توجه به این تصویر رنج قیمتی ۴۲ تا ۳۱ میلیون تومان، محدوده قیمت فروش برای مایکروویوهای گران بازار دیده می‌شود.

مایکروویو-گران

ارزان ترین انواع مایکروویو در بازار

وضعیت بازار همیشه بر پاشنه گران نمی‌چرخد و اگر چرخی در بازار بزنیم؛ قیمت‌های مناسب‌تری هم می‌توانیم پیدا کنیم. ارزان‌ترین مایکروویو در بازار با توجه به تصویر زیر به قیمت ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. رنج قیمتی مایکروویو ارزان در بازار در محدوده ۴ میلیون و ۶۵۰ تا نزدیک به ۶ میلیون تومان قرار دارد.

مایکروویو-ارزان

محدوده قیمتی مایکروفر در بازار

مایکروفرها معمولا دارای امکانات بیشتری نسبت به مایکروویوها هستند چرا که علاوه بر امکان گرم کردن غذا به وسیله امواج مایکروویو، قابلیت‌های اضافی نظیر پخت با حرارت مستقیم و گریل کردن را دارند. این قابلیت‌ها در پخت کامل‌تر و یکدست‌تر غذا بسیار موثرند. حال در تصویر زیر قیمت مختلف انواع مایکروفر رو می‌توانیم ببینیم. رنج قیمتی انواع مایکروفر در تصویر زیر از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان دیده می‌شود.

مایکروفر-گران

قیمت جدید گران‌ترین سولاردام‌های موجود در بازار

سولاردم یا سولاردام یک دستگاه نوآورانه است تا قابلیت‌های مایکروویو را با تکنولوژی‌های پخت پیشرفته‌تر ترکیب کند. این دستگاه از ترکیبی از امواج مایکروویو برای ارائه سرعت در پخت و پز و المنت‌های نوری برای افزایش نفوذ و گرمایش استفاده می‌کند، که منجر به یک پخت دقیق‌تر و یکنواخت‌تر می‌شود. المنت‌های نوری در سولاردم چیزی فراتر از المنت‌های حرارتی معمول در مایکروفرها هستند. این تکنولوژی گرما را به شکل متمرکز و به سرعت تولید می‌کند، که قابلیت پخت و برشته کردن غذا را به شیوه‌ای مشابه با آنچه در پخت سنتی یافت می‌شود، بهبود می‌بخشد. با توجه به همه این توضیحات توجه شما را به قیمت جدید انواع سولاردام جلب می‌کنم. رنج قیمتی انواع سولاردام در دسته گران‌ها را در تصویر زیر می‌توانید ببینید. محدوده قیمت از ۱۸ میلیون تومان تا ۶۸ میلیون تومان است و در برندهای مختلف سولاردام دیده می‌شود. گران‌ترین سولاردام بازار بیش از ۶۸ میلیون قیمت دارد.

سولاردام-گران

قیمت جدید ارزان‌ترین سولاردام های موجود در بازار

از گران‌ترین‌های بازار که بگذریم، تقریبا می‌توان گفت قیمت‌های مناسب‌تری هم برای خرید سولاردام در بازار وجود دارد. ارزان‌ترین سولاردام‌های موجود در بازار در محدوده قیمت ۹ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون دیده می‌شود. ارزان‌ترین سولاردام موجود را می‌توانید به قیمت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان خریداری کنید.

سولاردام-ارزان

مقایسه مصرف انرژی مایکروویو، مایکروفر و سولاردام

هم سولاردوم و هم مایکروویو طوری طراحی شده‌اند که ایمنی بالایی برای کاربران داشته باشند. در هر دو دستگاه، امواج مایکروویو تنها زمانی تولید می‌شوند که درب دستگاه بسته باشد و مکانیسم‌های ایمنی مختلفی از جمله قفل درب و سیستم‌های محافظت از نشت امواج به بیرون طراحی شده‌اند. سیستم‌های ایمنی در سولاردوم عملا با استفاده از فناوری‌های نوین پخت، تجربه‌ی پخت ایمن‌تری را فراهم می‌کنند. با اینکه المنت‌های نوری می‌توانند گرمای بالاتری تولید کنند، اما درب و دیواره‌های محافظتی این دستگاه‌ها ساخته شده‌اند تا هر گونه پرتوی نامطلوب یا حرارت را در داخل خود نگه دارند.

مصرف انرژی دستگاه‌ها معمولا به قدرت و کارایی آن‌ها بستگی دارد. سولاردم که توسط شرکت ال‌جی تولید شده، توان مصرفی بالاتری دارد زیرا ترکیبی از فناوری‌های پخت به همراه امواج مایکروویو و المنت‌های نوری استفاده می‌کند تا کیفیت پخت بهتر و سرعت بیشتری را ارائه دهد اما این بدان معنی نیست که مصرف انرژی کلی سولاردم حتما بیش از مایکروفر است. مصرف انرژی وابسته به عواملی نظیر دمای تنظیم شده، مدت زمان استفاده، و کارایی کلی دستگاه است. در صورتی که سولاردم به گونه‌ای طراحی شده باشد که گرما را به شکل موثرتری تولید و منتقل کند، ممکن است در عمل مصرف انرژی کمتری داشته باشد، حتی اگر توان مصرفی آنی آن بالاتر باشد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود، به برچسب‌های انرژی و رتبه‌بندی کارآیی دستگاه‌ها مراجعه کنید و چگونگی استفاده شما از دستگاه نیز حائز اهمیت است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تصویر دقیق‌تری از کل مصرف انرژی در طول زمان داشته باشید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها