|
کدخبر: 314418

قیمت نان / اتاق اصناف/ افزایش قیمت نان

جزئیات جدید درباره گران فروشی نان / نظارت بر فروش آنلاین چگونه است؟

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: ما به گران فروشی و نوبت فروشی نان در سامانه های آنلاین فروش نان معترض هستیم اما بر اساس ضوابط کارگروه آرد و نان، فعلا نمی توانیم برخوردی داشته باشیم.

اقتصاد جزئیات جدید درباره گران فروشی نان / نظارت بر فروش آنلاین چگونه است؟

بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرده است که کارگروه ملی و استانی گندم، آرد و نان مسئولیت تصمیم‌گیری درباره قیمت نان را بر عهده دارند و اتاق اصناف نیز عضو این کارگروه‌ها است.

وی افزود: چهار سال است قیمت نان تغییری نکرده است اما سایر متغیرهای مرتبط با هزینه‌های تولید، تغییر کرده است و اتحادیه‌های صنفی انتظار تعدیل قیمت و واقعی سازی قیمت‌ها را دارند.

اطلاعات سهیمه آرد و میزان تولید و فروش نانوایی‌ها در اختیار بازرسی اصناف نیست

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: از طرفی برای بازرسی بهتر بر بازار نان، انتظار داریم دسترسی‌های نظارتی بر سامانه هوشمند نان به سایر اعضای کار گروه ملی آرد و نان داده شود.

وی تصریح کرد: در بازرسی اصناف، اطلاعی از میزان سهمیه آرد نانوایان نداریم تا بتوانیم بازرسی‌های لازم را بر نانوایی های سطح کشور داشته باشیم و این اطلاعات تنها در اختیار وزارت اقتصاد و داریی است؛ اما باید اداره غله، فرمانداری، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و جهاد کشاورزی این سطح دسترسی ها را داشته باشند.

نیک‌منش گفت: اطلاعات سهیمه آرد و میزان تولید و فروش نان باید در اختیار سایر اعضای شورای آرد نان قرار گیرد تا همه اعضا بر اساس وظایفی که دارند بتوانند نظارت‌های لازم را انجام دهند.

عدم رعایت صف در فروش آنلاین نان

وی در ارتباط با گران فروشی نان در سامانه های آنلاین فروش نان اظهار داشت: اعتراض خود را در ارتباط با گران فروشی‌های نان در این پلتفرم‌ها به وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی‌ و اقتصاد اعلام کردیم و  این موضوع در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران ادامه داد: در کنار مسائلی که در باره قیمت نان در فروش آنلاین نان صورت می‌گیرد، با عدم رعایت صف، حقوق مصرف کنندگان حضوری ضایع می‌شود.

شورای آرد و نان دست ما را در برخورد با فروش آنلاین نان بسته است

نیک‌منش گفت: پیشنهاد ایجاد شیوه نامه اجرایی درباره فروش نان به صورت آنلاین به دستگاه‌های اجرایی داده شده است که در آن هزینه های حمل نقل و هزینه‌های خدمات  به صورت متعارف مشخص می‌شود.

وی در واکنش به گران فروشی ۲ تا ۳ برابری قیمت نان در فروش آنلاین نان اظهار داشت: ما نیز به شدت به این موضوع معترض هستیم اما از آنجا که در شورای آرد و نان عنوان شده است که اگر کنجدی به نان اضافه یا خدماتی جداگانه ارائه شود، تعیین نرخ آن به صورت توافقی است، فعلا نمی‌توانیم  برخوردی با این پلترفرم‌ها داشته باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها