|
کدخبر: 314362

بازار مسکن / مشاوران املاک / مسکن

عاقبت تلخ گران‌فروشی / مشاوران املاک نقره داغ شدند

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۵۰ واحد مشاور املاک این استان با هدف ساماندهی بازار مسکن پلمپ شد.

اقتصاد عاقبت تلخ گران‌فروشی / مشاوران املاک نقره داغ شدند

«قاسم اسماعیل‌نژاد» بیان کرد: از تاریخ ۲۰ خردادماه سال جاری، بازرسی از مشاوران املاک استان مرکزی با شروع به کار ۱۰۵ گروه انجام شد. در این بازرسی، از ۴۰۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفت و به طور کلی ۲۰۰ پرونده تشکیل شد.

وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۵۰ واحد صنفی مشاوران املاک مهر و موم شد که ۳۵ واحد مربوطه به شهرستان اراک است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: تمهیدات شورای عالی مسکن برای مشاوران املاک بدون مجوز در این استان بازخورد مطلوب داشته است.

اسماعیل‌نژاد افزود: هرگونه دریافت وجه بابت ارایه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک استان مرکزی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان کرد: مردم باید برای امنیت در قراردادهای خود به بنگاه‌های املاکی مراجعه کنند که پروانه کسب دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: در سامانه ملی املاک و اسکان، کد رهگیری برای مستأجران برای اجاره‌بها رایگان شده و اگر مردم املاک خود را در سامانه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

اسماعیل‌نژاد اظهار کرد: بیشترین تخلف در این صنف، نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، گران‌فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

سه هزار واحد صنفی مشاور املاک در استان مرکزی فعالیت دارند که یک‌هزار و ۴۰۰ واحد آن در شهر اراک مشاوره می‌دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها