|
کدخبر: 314100

قیمت دلار / پیش بینی قیمت دلار / افزایش قیمت دلار

ریزش قیمت دلار در بازار آزاد / اسکناس آمریکایی اصلاح نرخ می شود؟

در بازار امروز یکشنبه ۵ آذر ماه قیمت سکه امامی از کانال ۲۹ میلیون تومان سقوط کرد و بر روی پله‌های انتهایی کانال ۲۸ میلیون تومان قرار گفت. قیمت طلا و دلار نیز اصلاح شدند.

اقتصاد ریزش قیمت دلار در بازار آزاد / اسکناس آمریکایی اصلاح نرخ می شود؟

قیمت دلار در معاملات نقدی روز شنبه پس از رشد مداوم، در دومین روز هفته به سمت کاهش پیش رفت. بر اساس ادعای معامله‌گران، قیمت دلار عصر روز شنبه در محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان پایان یافت. اما امروز نتوانست مسیر صعودی خود را ادامه دهد و مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان را شکست نداد. بنابراین، با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومانی شروع به فعالیت کرد و در نیمه ظهر به قیمت ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز قبل تقریباً ۴۰۰ تومان کاهش داشته است.

به نظر می رسد آنچه بازار امروز را می تواند تحت تاثیر قرار دهد خبر عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو است. این خبر را شرکت سرمایه بانک ملت (تملت) اعلام کرد؛ خبری که نشان می‌دهد بازارساز برای جمع‌اوری نقدینگی در بازار برنامه دارد. همچنین محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی امروز از تصمیم این بانک برای نهادینه کردن مرکز مبادله به عنوان یک بازار شفاف در اقتصاد رونمایی و تاکید کرد که می‌خواهیم نرخ مرکز مبادله مرجعیت داشته باشد.

قانون جدید بانک مرکزی، اختیارات این نهاد سیاستگذار در اصلاح نظام بانکی را بیشتر کرده است.

امروز علاوه بر تهران، بازار هرات هم شاهد اصلاح‌شدن نرخ دلار بود. اسکناس آمریکایی در بازار مذکور روز گذشته با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد و در ابتدای معاملات نقدی امروز با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. اما در نیمه‌ روز قیمت دلار در این بازار کاهشی شد و تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد. در کنار بازار دلار نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان اندکی را ثبت کرد و از ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان رسید.

فارغ از اخبار آتش‌بس در نواره غزه، امروز خبر ارزهای بلوکه شده دوباره موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. در همین راستا علی صالح‌آبادی، سفیر ایران در قطر در مورد ادعای برخی سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه پول‌های ایران در بانک‌های قطری بلوکه شده است گفته این ادعا به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و پول‌ها در حساب‌ها وجود دارد و فرایند استفاده از پول‌ها در حال طی‌شدن است و این پول‌ها کاملاً قابل‌دسترس است.

در کنار بازار دلار، امروز قیمت طلا ۱۸ عیار با کاهش تقریباً ۸ هزارتومانی بر روی ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار و۵۰۰ تومان قرار گرفت. سکه امامی هم که روز گذشته وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شده بود امروز با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی از این کانال سقوط کرد و تا ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پایین آمد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها