|
کدخبر: 313981

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/کیف پول

خداحافظی کیف پول معروف ارزهای دیجیتال با آمریکا

کیف پول ساتوشی (Wallet of Satoshi)، یک کیف پول محبوب برای استفاده با شبکه لایتنینگ بیت کوین، پایان پشتیبانی از ایالات متحده در ۲۴ نوامبر را اعلام کرد.

اقتصاد خداحافظی کیف پول معروف ارزهای دیجیتال با آمریکا

این شرکت گفت که تصمیم گرفته است برنامه خود را از فروشگاه‌های برنامه‌های آمریکا و گوگل حذف کند و خدمات‌رسانی به کاربران آمریکایی را متوقف سازد.

کیف پول ساتوشی اعلام کرد که امیدوار است در آینده فعالیت‌هایش در ایالات متحده را از سر بگیرد و افزود که کاربران ایالات متحده همچنان به وجوهی که در حال حاضر در کیف پول آنها وجود دارد دسترسی خواهند داشت و امکان تراکنش و برداشت را فراهم می‌کند.

بسیاری از اعضای جامعه کریپتو حدس می‌زنند که به دلیل تغییر سیاست خاص ایالات متحده، این تصمیم پاسخی به مقررات آمریکا است.

کیف پول ساتوشی یک کیف پول حضانتی یا نگهدارنده است؛ به این معنی که ارائه‌دهنده به نمایندگی از مشتریان کیف پول، وجوه را به صورت متمرکز نگهداری و مدیریت می‌کند. در مقابل، کیف پول رسمی بیت کوین و کیف پول‌های مختلف لایتنینگ، کیف پول‌های غیرحضانتی (non-custodial) هستند؛ به این معنی که به کاربران اجازه می‌دهند کنترل کامل موجودی ارز دیجیتال خود را به صورت آنچین داشته باشند.

کیف پول مدل متمرکز و نگهبانی ساتوشی احتمالاً این شرکت را در معرض فشار نظارتی قرار می‌دهد؛ مشابه صرافی‌های ارز دیجیتال که وجوه را به نمایندگی از کاربران خود مدیریت می‌کنند. بسیاری از این صرافی‌ها اخیراً با اقدامات نظارتی مواجه شده‌اند.

قبل از اعلام این خبر، برخی از اعضای انجمن حدس می‌زدند که گوگل و اپل این کیف پول را از فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوطه خود حذف کرده‌اند. با این حال، آخرین به‌روزرسانی کیف پول ساتوشی، همراه با این واقعیت که این برنامه در نسخه‌های بین‌المللی هر فروشگاه در دسترس است، نشان می‌دهد که فروشگاه‌ها ممنوعیتی را اعمال نکرده‌اند.

کوین روک، یکی دیگر از مفسران، مشاهده کرد که این اپلیکیشن اخیراً حجم بالایی را تجربه کرده و بیش از ۱.۱ میلیون تراکنش لایتنینگ را در نوامبر انجام داده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها