|
کدخبر: 313729

ارز دیجیتال/رمز ارز/بیت کوین/کیف پول

ماجرای هک ۱۷۰ میلیون دلاری بلاکچین فانتوم چیست؟

بنیاد فانتوم، یک سازمان غیرانتفاعی که بلاکچین فانتوم را توسعه می‌دهد، پس از هک ۵۵۰ هزار دلاری در ماه اکتبر، یک آسیب‌پذیری قابل‌توجه دیگر را از بین برده است.

اقتصاد ماجرای هک ۱۷۰ میلیون دلاری بلاکچین فانتوم چیست؟

در ۱۷ اکتبر، بنیاد فانتوم شاهد هک کیف پول داغ خود بود که در نتیجه آن، یک مهاجم ناشناس ۱ درصد از سرمایه بنیاد فانتوم را تخلیه کرد. این بنیاد متعاقباً استفاده از برخی از کیف پول‌های آسیب‌دیده را متوقف کرد.

بر اساس پست جدید منتشرشده در ۲۰ نوامبر، یک محقق امنیتی ناشناس خطر بالقوه دیگری را در ارتباط با این هک پیدا کرده و به بنیاد فانتوم هشدار داده است. طبق گزارش‌ها، این آسیب‌پذیری به طور بالقوه می‌توانست باعث سرقت ۱۷۰ میلیون دلار توسط مهاجمان شود.

به گفته بنیاد فانتوم، این آسیب‌پذیری به سرعت برطرف شده و این سازمان به محقق ناشناس، ۱٫۷ میلیون دلار به عنوان پاداش پرداخت کرده است.

شبکه فانتوم که در اواخر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، یک پروتکل بلاکچینی است که کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را بسازند و به کار گیرند.

هک ۵۵۰ هزار دلاری اخیر فانتوم، اولین حمله به بنیاد فانتوم یا کاربران آن نبود. در ژوئیه سال ۲۰۲۳، فانتوم شاهد هک پل مولتی چین (Multichain) بود که در نتیجه آن، ۱۲۶ میلیون دلار ارز دیجیتال از دست رفت.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها