|
کدخبر: 313961 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه نجومی سفر به چین در آستانه شیوع ویروس خطرناک!

در سال‌های اخیر چین با حواشی مختلفی روبرو بوده است. کرونا چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی و سلامت پردردسرترین حاشیه برای چین بوده است. خبر انتشار ویروس جدیدی باز به گوش رسیده است و با این حال هنوز شاهد خرید و فروش‌های میلیونی بلیط سفر به چین در کشورمان هستیم.

اقتصاد هزینه نجومی سفر به چین در آستانه شیوع ویروس خطرناک!

در فصل پیش روی و همزمان با کاهش دما در شمال چین، مقامات بهداشتی این کشور با بروز همزمان چند عامل بیماری‌زا در شهر پکن مواجه هستند. گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کودکان به علت التهاب ریه و تب بالا در بیمارستان‌های پکن بستری شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در پی افزایش تعداد کودکان چینی مبتلا به بیماری‌های تنفسی، از سازمان بهداشت جمهوری چین توضیحاتی درخواست کرده و به آنها تاکید کرده است که مردم این کشور برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی، باید از دستورالعمل‌های پیشنهادی پیروی کنند.

در هفته جاری نیز مقام‌های چینی افزایش بیماری‌های تنفسی را مرتبط با لغو محدودیت‌های کرونایی، آنفلوآنزا و عفونت‌های باکتریایی که می‌تواند کودکان را مبتلا کند، دانستند. در عین حال، در روز سه‌شنبه گزارش‌هایی منتشر شد که درباره افزایش آمار کودکان مبتلا به ذات‌الریه در مناطق شمالی چین اطلاعاتی ارائه می‌کرد.

با تمام این اوصاف آنچه که عیان است، قیمت بالای سفر به چین در کشورمان است که همچنان به قوت خود باقی است و ادامه دارد. به همین بهانه سری به سایت‌های خرید و فروش آنلاین بلیط زدیم تا از قیمت‌های جدید بلیط هواپیما به چین آگاه شویم با این گزارش گسترش نیوز همراه باشید.

چین

آخرین جزئیات درباره افزایش تعرفه بلیط هواپیما

به منظور تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بهبود خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های بین‌المللی، وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دارد که از مسافران پروازهای خارجی هر مسافر معادل ده (۱۰) یورو به نرخ ای‌تی‌اس (ETS) دریافت کند. این مبلغ به صورت جداگانه در بلیت مسافر درج می‌شود و از مسافران پرداخت می‌شود. سپس مبلغ جمع آوری شده به حساب مربوطه در خزانه داری کل واریز می‌شود.

سفر به چین چند تمام می شود؟

در یکی از سایت‌های خرید بلیط هواپیما، بالاترین قیمت برای سفر به پکن چین نزدیک به ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد! این قیمت برای سفر به کشوری که عموما جزء سفرهای ارزان خارجی به حساب می‌آید، بسیار گران است و آن هم در شرایطی که از نظر سازمان بهداشت جهانی ابهامات فراوانی دارد و باید جوانب احتیاط را برای رفتن به این کشور لحاظ کرد.

سفر-چین

البته همه بلیط‌های هواپیما به مقصد چین در همین رنج قیمت نیست و بلیط‌های ارزان‌تری هم پیدا می‌شود. در تصویر زیر یک آگهی برای خرید بلیط هواپیما به پکن چین را می‌بینیم که قیمت آن نزدیک به ۲۸ میلیون قیمت خورده است. اگر بخواهیم هزینه فقط رفت آن به چین را در مقایسه با حقوق حداقلی یک کارگر یا کارمند مقایسه کنیم، باز هم فاصله زیادی را شاهد هستیم و نمی‌توان این سفر را در دسته‌بندی سفرهای مقرون به صرفه دانست!

سفر-چین-ارزان

 

معرفی چین به عنوان یک جاذبه گردشگری

چین، کشوری است که تلفیقی از سنت و مدرنیته را با مکان‌های تاریخی جذاب و دیدنی و غذاهای سنتی لذیذ ارائه می‌دهد. شهرهای پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ به عنوان پیشرفته‌ترین شهرهای چین و همچنین جذاب‌ترین نقاط گردشگری در این کشور محسوب می‌شوند. هزینه‌های اقامت، حمل و نقل، غذا و بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدنی در چین بسیار مناسب است و به همین دلیل شما می‌توانید در این کشور به اکتشاف بسیاری از مکان‌ها بپردازید؛ البته غذاهای اروپایی قیمت بالاتری نسبت به غذای سنتی دارند.

چین-کشور

در میان جاذبه‌های دیدنی در چین، می‌توان به دیوار بزرگ چین، میدان تیان‌آنمن، غار موگائو در جنوب چین، کوه‌های کارست، سفر در رودخانه لی، شهر ممنوعه و جنگجویان سفالی در استان شیآن اشاره کرد. چین دارای پنج نوع منطقه‌آب و هوایی است. بیشتر مناطق این کشور در زمستان سرد و در تابستان گرم و بارانی هستند و بهترین زمان برای سفر به چین ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر است؛ در این ماه‌ها، آب و هوای ملایمی در انتظار شما خواهد بود. با این حال، سفر در سایر ماه‌های سال نیز به لحاظ زیبایی و لذت بردن قابل توصیه است و از آنجا که ازدحام جمعیت نیز کمتر است، ممکن است سفری بهتر و آسان‌تر را تجربه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها