|
کدخبر: 313898

یارانه / بودجه ۱۴۰۳ / یارانه دارو

این افراد سال آینده یارانه می گیرند / بودجه قوانین را تغییر داد

بر اساس لایحه بودجه، در سال آینده یارانه به دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک، کمک به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، نان، هزینه‌های سرمایه گذاری و کمک به شرکت‌های نفت و گاز مصارف صرفه جویی و سایر مصارف ضروری در چارچوب این قانون تخصیص می‌یابد.

اقتصاد این افراد سال آینده یارانه می گیرند / بودجه قوانین را تغییر داد

به تازگی متن کامل قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که دولت روز سه شنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و همزمان در رسانه‌ها نیز منتشر شد.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها است، مصارف موضوع این تبصره شامل یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک، کمک به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، یارانه نان، هزینه‌های سرمایه گذاری و کمک به شرکت‌های نفت و گاز مصارف صرفه جویی و سایر مصارف ضروری در چارچوب این قانون تخصیص می‌یابد.

​همچنین بر اساس این بند، یارانه نقدی معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و یارانه داروی موضوع این تبصره مستقیماً به ذینفع نهایی (حسب مورد سرپرستان خانوارها و داروخانه‌ها) پرداخت می‌شود.

گفتنی است منابع هدفمند سازی یارانه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها