|
کدخبر: 313665 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

اختلاف طبقاتی به تلویزیون رسید / جعبه جادویی هم قیمت خانه!

به مناسبت روز جهانی تلویزیون به بررسی قیمت انواع ارزان‌ترین و گران‌ترین این کالای محبوب پرداخته‌ایم. پرفروش‌ترین تلویزیون بازار چند است؟

اقتصاد اختلاف طبقاتی به تلویزیون رسید / جعبه جادویی هم قیمت خانه!

۳۰ آبان مصادف با ۲۱ نوامبر در تقویک جهانی به روز تلویزیون معروف است. این روز به دلیل تاثیرگذاری گسترده تلویزیون بر مخاطبان در سرتاسر جهان نامگذاری شده است.

طبق هدف‌گذاری سازمان ملل روز جهانی تلویزیون در جهت ترغیب کشورها به تبادل برنامه‌های تلویزیونی و رسیدن به گسترش صلح، توسعه اجتماعی و اقتصادی و گسترش مسائل فرهنگی بین کشورها است.

به همین بهانه گسترش نیوز از بعد اقتصادی این روز به بررسی قیمت‌های مختلف انواع تلویزیون پرداخته است که در ادامه قیمت انواع مختلف تلویزیون از قدیمی تا هوشمند را مشاهده می‌کنید.

گران ترین تلویزیون‌های موجود در بازار

در کشور ما در دهه‌هایی تلویزیون در دسترس همگان نبود و در بدو ورود به کشور، نوعی کالای لوکس محسوب می‌شد اما رفته رفته تلویزیون جایگاه خود را در خانه‌ها پیدا کرد. امروزه تلویزیون به عنوان یک کالای ضروری است و اکثریت مردم با توجه به بودجه و سلیقه‌شان یک تلویزیون در خانه دارند. در تصویر زیر چند نمونه از گران‌ترین تلویزیون‌های بازار را می‌بینیم که با نگاه به قیمت‌های آن‌ها برق از سرتان می‌پرد! گران‌ترین تلویزیون در این تصویر نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد یک تلویزیون فوق هوشمند شناخته می‌شود. هر چقدر تلویزیون شما آپشن‌های بالاتری داشته باشد و میزان وضوح تصویر و صدا با کیفیت‌تر باشد، قیمتی که باید برای آن بپردازید بالاتر می‌رود.

 

تلویزیون-گران

ارزان‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار

وضعیت اقتصادی کشورمان به گونه‌ای است که کمتر کسی می‌تواند به سمت تلویزیون‌ها چند صد میلیونی برود و اغلب به حد متوسط رضایت می‌دهند. تلویزیون‌ها با توجه به اینکه برندهای خاصی دارند، تولید داخل یا صد در صد خارجی بودن آن‌ها و همچنین ویژگی‌های ظاهری و نرم افزاری، قیمت‌های مختلفی را خواهند داشت و شما با توجه به نیازتان می‌توانید تلویزیون مناسب را پیدا کنید. در بین برندهای معروف و گران، بازار تلویزیون‌های ارزان‌تری هم دارد و در تصویر زیر چند نمونه تلویزیون ارزان قیمت را می‌توانید ببینید. ارازن‌ترین تلویزیون در این تصویر به قیمت ۷ میلیون تومان قیمت خورده است و اندازه این تلویزیون ۳۲ اینچی اعلام شده است. بنابراین بازار با توجه به سلایق مختلف و قدرت خرید مردم، گزینه‌های متفاوتی برایتان خواهد داشت.

تلویزیون-ارزان

محبوب‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار

با همه این اوصاف، نه گرانی دلیل بر بهتر بودن یک کالا است و نه ارزانی دلیل مشخص برای خوب نبودن آن است. بازار باید سلایق مختلف را پوشش دهد. در تصویر زیر چند نمونه از تلویزیون‌های پر فروش بازار را می‌بینیم که تقریبا در یک رنج قیمتی قرار دارد. قیمت پرفروش‌ترین تلویزیون در این تصویر  ۱۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان است و اندازه آن نیز ۴۳ اینچ اعلام شده است.

تلویزیون-پرفروش

تلویزیون قدیمی هم قیمتی شد

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که تلویزیون‌های سیاه و سفید قدیمی هم قیمتی شوند. تلویزیون‌هایی که در مقایسه با تلویزیون‌های جدید حرفی برای زدن ندارند و شاید فقط در جایگاه عتیقه بودن و برای کلکسیون بازها جذاب باشند. در تصویر زیر چند مدل تلویزیون قدیمی با طرح مبله و سیاه و سفید را می‌بینیم. قیمت این تلویزیون‌های قدیمی در یکی از این آگهی‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. فروشنده این تلویزیون را در حد نو و بالای ۵۰ سال قدمت عنوان کرده است. مدل‌های مشابه این تلویزیون را می‌توانید به قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ نیز بخرید ولی ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.

 

تلویزیون-قدیمی

کلام پایانی

آنچه که واضح است، هجوم برندهای مختلف به بازار لوازم خانگی است و اغلب افراد به واسطه تجربه‌های دیگران از برندهای مختلف، خرید خود را انجام می‌دهند. لوازم خانگی مانند هر کالای دیگر عمر مفید خود را دارد و به مرور زمان از کیفیت آن کاسته می‌شود و حتی ظهور تکنولوژی‌های جدیدتر و به روز‌تر نیز جذابیت خاص خود را برای پیدا کردن بازار هدف، خواهد داشت. بنابراین نمی‌توانیم نظری واحد و کلی درباره برند خاصی داشته باشیم اما با همه این اوصاف برخی برندهای محبوب قدیمی، همچنان جایگاه خود را بین مصرف کنندگان دارند و این نکته می‌تواند برای تولیدکنندگان داخلی یک انگیزه باشد تا با به دست آوردن رضایت مصرف کننده به برندی قابل اعتماد برسند.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها