|
کدخبر: 286075

گرانی به تلویزیون رسید

هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که فعلا با افزایش قیمت لوازم‌خانگی مخالف است، اما دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور از درخواست افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها از سوی شرکت‌های تولیدکننده خبر داد.

در هفته‌های گذشته شاهد بودیم قیمت بعضی اقلام لوازم‌خانگی در سطح عرضه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش‌یافت که اعلام شد: پرونده شرکت‌های متخلف در تعزیرات در دست بررسی است.

افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز و بدون هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده است، به‌طوری‌که هیچ یک از آنها فهرست قیمت کالاهایشان را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری نکرده و مجوز تغییر قیمت نیز دریافت نکرده‌اند.

برخی از این شرکت‌ها همه محصولات و برخی دیگر تنها بعضی از اقلام خود را با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در بازار عرضه کرده‌اند.

با این حال و پس از فروکش کردن این جریان، به نظر می‌رسد شرکت‌ها در حال رایزنی و ارائه مدارک و مستندات به سازمان حمایت برای اخذ اجازه افزایش قیمت‌ها باشند.

در این زمینه، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اعلام‌کرد: آخرین بار تیرماه امسال و زمانی که دلار به نرخ ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شد، افزایش ۱۵ درصدی قیمت تلویزیون اجازه داده شد.

شهیدی افزود: امروز و با گذشت چند ماه از آن زمان، با توجه به افزایش شدید قیمت ارز، تورم کلی حاکم بر اقتصاد و به‌ویژه بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، شرکت‌ها درخواست خود برای افزایش قیمت‌ها را به وزارت صمت ارائه داده‌اند که در دست بررسی است.

وی خاطرنشان‌کرد: درخواست افزایش قیمت بسته به نوع تلویزیون تولیدی شرکت‌ها، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد بوده است که باید ببینیم با چند درصد افزایش موافقت خواهد شد.

برپایه این گزارش، هرچند تلویزیون امروز جزو کالاهای اصلی و ضروری هر خانه است، اما درخواست افزایش قیمت‌ها از سوی شرکت‌ها در حالی است که هم‌اکنون و با قیمت‌های فعلی نیز خرید و فروشی در بازار شاهد نیستیم و رکود عمیق بر بازار حاکم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها