|
کدخبر: 313530

قیمت املت / قیمت نان / قیمت گوچه فرنگی

هزینه املت برای ۴ نفر / خرج صبحانه در کافه چقدر است؟

املت از غذاهای سنتی است که بین ما ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارد. این غذای دلچسب به طور معمول به عنوان وعده صبحانه مصرف می‌شود اما از آنجا که تهیه آن نسبت به وعده‌های غذایی دیگر راحت‌تر است و گزینه ارزان‌تری هم است برای وعده ناهار و شام هم مناسب است.

اقتصاد هزینه املت برای ۴ نفر / خرج صبحانه در کافه چقدر است؟

املت یکی از غذاهای سنتی ایران است که در بین مردم بسیار محبوب است. این غذا به طور معمول به عنوان وعده صبحانه مصرف می‌شود، اما به دلیل آسانی در تهیه نسبت به سایر وعده‌های غذایی و همچنین قیمت اقتصادی‌تر، برای ناهار و شام نیز مناسب است.

تهیه و سرو این غذای ساده به موادی مانند تخم مرغ، گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی، کره یا روغن و نان نیاز دارد. در ادامه، ما هزینه‌های تهیه املت برای ۴ نفر را حساب کرده‌ایم.

تخم مرغ که ماده اصلی املت است از محصولات پروتئینی است که تحت تاثیر تورم مواد غذایی، مصرف آن افزایش یافته و امروزه، در برخی از خانوارها به نوعی جایگزین دیگر منابع پروتئینی از جمله گوشت شده است.

در حال حاضر، قیمت هر عدد تخم مرغ به صورت فله در بازار حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. گفتنی است به طور متوسط، قیمت شانه ۳۰ عددی تخم مرغ هم بین ۱۲۴ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

برای تهیه املت برای ۴ نفر به طور معمول ۶ تا ۸ عدد تخم ‌مرغ نیاز است که هزینه آن بین ۳۲ هزار تا ۳۶ هزار تومان است.

گوجه فرنگی از دیگر مواد اصلی پخت املت است. برای تهیه املت ۴ نفره حداقل به نیم کیلو گوجه فرنگی نیاز است. در حال حاضر، به طور میانگین هر کیلو گوجه فرنگی در مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر ۳۰ هزار تومان است که هزینه نیم کیلوی آن ۱۵ هزار تومان می‌شود.

یک عدد کره حیوانی ۱۰۰ گرمی برای پخت املت ۴ نفره کافی است که قیمت آن ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

۴ نفر به طور معمول ۲ عدد نان سنگک مصرف می‌کنند. در حال حاضر هر عدد نان سنگک بین ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان است که دو عدد آن ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان است. البته برخی نانوایی‌ها هر عدد نان سنگک را با عناوین مختلف خاشخاشی و حاوی کنجد و سبزیجات بعضا تا ۲۰ هزار تومان هم به دست مردم می‌دهند.

بر این اساس، در مجموع هزینه تهیه املت خانگی برای ۴ نفر بین ۹۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان است و اگر کره را هم حذف کنید،‌ قیمت پایین تر می آید.

هزینه یک پرس املت در چایخانه‌ها و رستوران‌ها چند؟

اگر زمانی هوس کردید که صبح قبل از اینکه سر کار بروید و یا در یک روز تعطیل، بیرون از خانه املت بخورید، باید حواستان به جیبتان باشد. البته همانطور که اشاره شد، کماکان املت و نیمرو نسبت به دیگر غذاها، از غذاهای ارزان منوی رستوران‌ها است.

هزینه هر پرس املت گوجه فرنگی در چایخانه‌ها و کافه های تهران به طور متوسط ۷۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان است؛ البته این املت ها به همراه نان و دورچین برای شما سرو می شوند. همچنین در برخی چایخانه‌ها و کافه رستوران‌های لاکچری سینی املت با قیمت ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان هم سرو می شود.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها